سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر کس ادعا کند که به انتهای دانش رسیده است، نهایت نادانی خود را آشکار ساخته است . [امام علی علیه السلام]
به دانش زندگی خوش آمدید Welcome to life knowledge
درباره



به دانش زندگی خوش آمدید    Welcome to life knowledge


واحد یکتا(احسان).... تقدیم به دوست( ا.م.vahed
این پایگاه براساس قوانین ونیازهای فطری انسان فعالیت می نمایدوهدف آن تربیت وپروش جسم وجان وارتقای آگاهی های زوج هایا کسانی است که قصدازدواج دارند -یادمان باشد 50درصدطلاق هابراثرنارضایتی جنسی می باشند-آموزش علمی روابط بین زن ومرد بی حیایی نیست -ازکاربران گرامی تقاضامی شودبراساس محدوده ی سنی وشرایط اجتماعی به مباحث موردنیاز مراجعه نمایند (ازآنجا که هیچ انسانی بی خطانیست اگر سهوا هرزمان که مطلب وتصویری مخالف قوانین سایت دراین وبلاگ گنجانده شد که منجربه فیلترشدن می شدازمدیریت پارسی بلاگ خواهش منداست به بنده اطلاع دهند تا اصلاح نمایم) یادمان نرود که درصدبیشترروابط بین زن ومردبه مسایل عاطفی واحترام ودرک متقابل هم برمی گردد ومسایل جنسی حداکثریک سوم و کمتر ازنیازهای زوجین است وبس. پس همانقدرکه در مسایل جنسی باید مهارت پیداکنیم،برای رضایت واحساس خوشبختی کنارهم بایدمهارت ها وروش های ابراز احساسات وعواطف وروانشناسی خانواده وتربیت فرزندان ودوستی ورفاقت بین زن وشوهر راهم یادبگیریم که به نظرمن در اولویت قرار دارد.چراکه بدون عاشقی ومحبت وابراز عواطف غیرجنسی قادر به ارضای سایر نیازهای مان نخواهیم بودو خوشبختی در درک وارضای کامل همه ی این نیازهای عاطفی وجنسی وحتی کاری وخانوادگی به صورت متقابل وشناخت وظایف سه گانه ی: فردی ،عمومی ومشترک ،خواهدبود... ان اریدالاالاصلاح مااستطعت وماتوفیقی الا بالله واحدیکتا

استخاره با قرآن
استخاره


مانع دخالت سایرین در زندگی زناشویی تان شوید!

نویسنده : واحد یکتا


مواردی را که در زیر بیان می کنم از جمله توضیحاتی است که هر زوج خوشبختی می توانند برای بهبود زندگی زناشویی شان مراعات کنند وخودشان راه حل های بهتر یا متنوع تری را انتخاب کنند.

1 ) تاجایی که در حد توان تان است مشکلات واختلافات ناخوشایند زندگی تان را تنها با هم حل کنید واز مطرح کردن آن ها حتی با افراد نزدیک خانواده تان ووالدین وخواهر وبرادر تان یا دوستان صمیمی تان مطرح نکنید : منظورم هر نوع درد دلی نیست بلکه منظورم مسائل مهمی هستند که فقط به شما دونفر مربوط است وبخصوص با افرادی که دچار مشکلات ظاهری وعقده های ظاهری شدیدی هستند حتی والدین تان این مشکلان تان را بیان نکنید چون آن ها به دلیل مشکلات وعقده های خویش ونداشتن انصاف وعدالت با به دلیل بد بینی ولجاجت یا تکبر وغرور بی جا وتعصب کورکورانه، باعث دامن زدن به اختلاف شما به جای حل ورفع مشکتان می شوند.
منظورم باز این نیست که هر کس مشکل وناکامی داشت جای اعتماد وامنیت نیست بلکه وجود این مشکلات وعقده ها وناکامی ها بیشتر در روحیه وطرز فکر افراد تاثیر بد دارد وممکن است عقده های درونی شان را سرشما خالی کنند ووضع را ازاین که هست بسیار بدتر کنند ونادانسته یا از سر بدخواهی وبدبینی وغرور باایجاد شک وتردید در دل شما وبدبین کردن شما نسبت به همسرتان وبزرگ کردن مشکلات تان وبا بزرگ نمایی عیب های همسرتان شمارو قلبا نسبت به او بدبین کرده وراه حل مشکلات تان برای شما سخت تر شود.و زندگی تان را به نابودی بکشانند.

 2) اویل زندگی ، به دلیل شروع زندگی مشترک وهمراهی دوانسان از دو خانواده ،طرز فکرها وسلیقه هایی حتی در حد کم ولی متفاوت وجود دارد وتا به محیط احساسات هم خو کنیم وبا زندگی مشترک وزناشویی ،که بسیار با زندگی مجردی تفاوت داره،  آشنا وعاشق بشیم کمی وقت نیاز داره احتمال بروز اختلافات ودرگیری های لفظی وتفاوت های کوچکی بین زن وشوهر هست . پس بلافاصله با بروز این تفاوت ها دنیای روشنی های تان را تیره نبینید این یک اتفاق طبیعی وگذراست که برای هر زندگی ای حتی در اوج تفاهم وصمیمیت ممکن است بوجود بیاید وشما هم با قبول وپذیرش اینکه این یک اتفاق شاق وغیر قابل حل وگذر نیست می توانید با کمی درایت وصبر وگذشت دربرابر هم وفکر به خوشبختی مشتر کتان از این مرحله با سربلندی خارج شوید ونیازی به بروز اتفاقات بد بعدی ندارید!
3 ) سایرین که در زندگی شما دخالت می کنند اگر به جدایی شما رای میدهند مطمئن باشید یک جای قضاوت ونظرشان می لنگد وخیرخواه شما نیستند چه والدین باشند ویا سایر اعضاء خاواده ودوستان نزدیک تان. حال یا دچار همان عقده ای هستند که گفتم ویا به خاطر غرور وجهالت اندیشه ست ویا از سر تکبر وتعصبات خانوادگی وکورکورانه ای که میراث زشت سایر گذشتگان غیر مسول ومتعصب ماست که هنوز ممکن است خطرناک باشند.
مساله ساده ست :تا وقتی شطرنج بلد نیستید همه می خواهند یادتان بدهند ووقتی یاد گرفتید همه می خواهند شکست تان بدهند. پس مراقب شطرنج تان باشید!
4 ) وقتی که دچار مشکلات واختلافات ناخواسته ای شدید یادتان بیاورید که شما وهمسرتان همدیگر را دوست داشتید وعاشق هم بودید وتصمیم به زدواج وهمراهی برای یک عمر با هم گرفتید.نگذارید تشویق ها ووسوسه های منفی اطرافیان تان به هر دلیلی شمارادر بحرانی ترین لحظات زندگی تان هم نا امید وبه دلسردی وجدایی از هم بکشاند. همسر شما انتخاب وانعکاس وبازتاب خود شماست واز همه دنیا برای تان باید واقعا مهم تر ودر اولویت باشد به حرف سایرین گوش نکنید که می گویند زن ذلیلید یا مردسالارید!؟ آنچه واقعا برای هم هستید وعشقی که فقط در اخفا با هم وخدا می دانید واقعیت شماست نه نظر بقیه بقیه خودشان هزار مشکل وعقده دارن ونباید در این مورد استثنائی به حرف کسی حتی نزدیکان در مسر دوری ودلسردی از هم گوش داد.
5 ) با عشق آگاهانه تان به هم بقیه ناچار می شوند به هر نیتی کنار بکشند وعشق پیروز می شود وبا گذر از هر مرحله ای سخت از این اتفاقات مطمئن باشید شیرینی وعشق وبذت عمیق تری به زندگی تان وارد می شود وعشق درواقع یک بار برای اولین بار برای همیشه در قلب تان نهادین همی شود وبا وجود اینکه ممکن است بارها وبارها در طول زندگی تان اختلافاتی کوچک وبسیار داشته باشید اما چون در مرحله ی اول عاشقی کردید وخردمندانه با مسئله مواجه شدید دیگر مشکل زوری ندارد ومثل آفتاب زمستان در مناطق سردسیر ومعتدل می شود وگرمای محبت شما از مرکز هر خوشیدی داغ تر وگرم تر می ماند واین شمایید که به خوشبختی می رسید پس به خودتان وزندگی زناشویی تان بیشتر اهمیت وبها بدهید!.
6 ) فقط وقتی که دخالت افراد آگاه ودلسوز وخردمند وخیرخواهی از خانواده های تان ضرورت پیدا کرد ونتوانستید واقعا بعد از بررسی دوستانه ومهربا نانه ی هم مشکلات تان را حل کنید، از آن ها کمک بگیرید وچه بهتر که مشاور آدم از خاواده اشو افراد محرمش باشد.

7 ) بزرگ ترین دلسوز زندگی زناشویی  شما دونفر خودتان هستید ولاغیر این یادتان نرود.

هرروز روش های عاشقی تان را زیباتر ورویایی تر کنید مشکلات همیشه هستند وخودشان مارا پیدا می کنند ولی باید دنبال شادی ها خودمان برویم.

8 ) هرگز برای خودتان محدودیتی قائل نشوید وقانون اینکه یا فقط من وتو می تونیم مشکلات مان را حل کنیم واگه نتوانستیم دیگر آخر خط من وتوست! را به تصویب نرسونید چون گاهی ما انسان ها درشرایطی که فکرمان به خاطر درگیری با مسائل دچار خستگی می شود، قادر به تشخیص عدالت ودرستی به تنهایی نیستیم ونیاز داریم کسی مارا راهنمایی کند.
9 ) با همسرتان تصمیم بگیرید هرچند وقتی با هم یا به تنهایی طالعاتی را در مورد زندگی زناشویی ومهارت های جدید بهبود ومحافظتی وپیشگیری اختلافات یا گسترش اختلافات رو یاد بگیرید وبه ذهن بسپارید تا در مواقعی این چنینی به کمک تان بیاید.

10 ) هرگز درموقعی که عصبانی هستید تصمیم جدی نگیرید وپل های پشت سرتان را به خاطر حماقت تان خراب نکنید مطمئن باشید بعدا پشیمان خواهید شد ولی شاید بسیار دیر شده باشد وهمان هایی که داعی دفاع از حق شما بودند وکاسه ی داغ تر از آش بودندبرای شما وباعث جدایی وفاصله ی بین شما شدند خودشان را به کوچه ی علی چپ یا راست می زنند وخودتان را مقصر می دانند وتازه سرزنش تان هم می کنند وبه شما زخم زبان هم می زنند. پس الان که کنترل اوضاع دست خودتان است مواظب باشید که بی خودی  ، به خاطر خوشایند دل سایرین ، برسر مسائلی قابل حل همهی خوشی ها وعشق تان را زیر پا نگذارید تا بعدا حسرت لحظه لحظه ی با هم بودن تان را نخورید. یادتان نرود کسی را که الان ممکن است به حق یا نابه حق از اودلخوری دارید یا ممکن است اختلافی برای تان پیش آمده باشد همان کسی است که عاشقش شدید ودنیارو با تار موش عوض نمی کردید . به یک باره زیر همه ی قراردادهای قلبی وعاشقانه وادعاهای تان نزنید وبه جای حماقت برای تصمیم جدایی دنبال حل مشکل با خودتان باشید.
11 ) شما وهمسرتان یکی هستید وهیچ کدام تان پیش دیگری تحقیر وکم نمی شود یعنی باید چنین باشد پس نترسید به خاطر دوست داشتن او غرورتان را زیر پا بگذارید نه زندگی وخوشبختی وعشقی که بود را به خاطر غرورتان!
12 ) در مسائل زناشویی تانت به هیچ کس حتی والدین ونه فرزندان تان اجازه ی دخالت بی جا وناخواسته را ندهید ودر این مورد کاملا جدی برخورد کنید وتعارفات را کنار بگذارید مسأله زندگی شماست نه آن ها!
13 )تمام تلاش تان بکنید که به خانواده ی همسرتان همانند خانواده ی خودتان نگاه کنید احترام متقابل داشته باشید واگر قبلا نبودید اما الان برای خوشبختی تان هم شده به خودتان یاد بدهید چنین باشید وعاطفه ومهربونی را در میان خودتان افزایش دهید واگر از کسی از خانواده ی همسرتان خوشتان نیامد وتوانای تحمل رفتارش را نداشتید سعی کنید کمترین برخورد را با او داشته باشید ودر مواقعی که با اودر یک جمع هستید گذشت را شما آغاز کنید اگر انسان ظالم وبد تینتی هم باشد شرمنده می شود اگر هم نشود با متانت وصبر شما بهترین جواب را می گیرد ودمش را رو کولش گذاشته ومی رود دنبال کار خودش. ما نمی توانیم همه را تغییر دهیم که مطابق میل ما رفتار کنند .این تغییر دادن حتی در مورد شریک زندگی هم صدق می کند وتغییرات توافقی وعاشقانه است نه زوری واز سر لجاجت.

14 ) اگر می خواهید همسرتان زیر زیرکی وبسیار موذیانه به شما خیانت کند اورا کتک بزنید وتنبیه بدنی کنید یا به او فش رکیک بدهید تا عقده هایش رشد کرده وشمازشت ترین چهره وسایرین زیبا وفریبا شوند برایش ودامنش را به خاطر اشتیاق به محبت به خیانتی ناخواسته آلوده کند.
( تنبیه فیزیکی مطلقا ممنوع! ) به هم در عین معاشقه احترام بگذارید وهمدیگر را نه پیش هم به تنهایی که هستید ونه بخصوص پیش سایرین تحقیر نکنید.
15 ) اگر از من بپرسید می گویم همان گونه که مشکلات تان را خودتان در مرحله ی اول حل کنید وبلافاصله با اولین اختلاف با چشمان گریان وغرغرو سروصدای حق به جانب برنگردید پیش والدین تان، سفارش می کنم همسرتان را هم فقط خودتان بدون تفویض ودوست داشت وخوشایند والدین تان انتخاب کنید ولی بدونید او کسی است که برای یک عمر عاشقانه قرار است با اوباشید پس مواظب باشید چه کسی را به عنوان شریک زندگی تان انتخاب می کنید!

16 ) کسی را که الان با او اختلافات ودلخوری هایی دارین همون کسیه که عاشقش شدید اطاق بغلی منتظر شماست!
از زندگی مشترک تان مثل یک دسته گل ظریف وشکننده مراقبت کنید از عطر وبو ورنگ زیبای اون لذت ببرید.



نوشته شده توسط واحد یکتا(احسان).... تقدیم به دوست( ا.م.vahed 89/7/5:: 5:25 عصر     |     () نظر



ثبت سفارش تایپ و ترجمه