سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به رگهاى دل این آدمى گوشتپاره‏اى آویزان است که شگفت‏تر چیز که در اوست آن است ، و آن دل است زیرا که دل را ماده‏ها بود از حکمت و ضدهایى مخالف آن پس اگر در دل امیدى پدید آید ، طمع آن را خوار گرداند و اگر طمع بر آن هجوم آرد ، حرص آن را تباه سازد ، و اگر نومیدى بر آن دست یابد ، دریغ آن را بکشد ، و اگر خشمش بگیرد بر آشوبد و آرام نپذیرد ، اگر سعادت خرسندى‏اش نصیب شود ، عنان خویشتندارى از دست بدهد ، و اگر ترس به ناگاه او را فرا گیرد ، پرهیزیدن او را مشغول گرداند ، و اگر گشایشى در کارش پدید آید ، غفلت او را برباید ، و اگر مالى به دست آرد ، توانگرى وى را به سرکشى وادارد ، و اگر مصیبتى بدو رسد ناشکیبایى رسوایش کند ، و اگر به درویشى گرفتار شود ، به بلا دچار شود ، و اگر گرسنگى بى طاقتش گرداند ، ناتوانى وى را از پاى بنشاند ، و اگر پر سیر گردد ، پرى شکم زیانش رساند . پس هر تقصیر ، آن را زیان است ، و گذراندن از هر حد موجب تباهى و تاوان . [نهج البلاغه]
به دانش زندگی خوش آمدید Welcome to life knowledge
درباره



به دانش زندگی خوش آمدید    Welcome to life knowledge


واحد یکتا(احسان).... تقدیم به دوست( ا.م.vahed
این پایگاه براساس قوانین ونیازهای فطری انسان فعالیت می نمایدوهدف آن تربیت وپروش جسم وجان وارتقای آگاهی های زوج هایا کسانی است که قصدازدواج دارند -یادمان باشد 50درصدطلاق هابراثرنارضایتی جنسی می باشند-آموزش علمی روابط بین زن ومرد بی حیایی نیست -ازکاربران گرامی تقاضامی شودبراساس محدوده ی سنی وشرایط اجتماعی به مباحث موردنیاز مراجعه نمایند (ازآنجا که هیچ انسانی بی خطانیست اگر سهوا هرزمان که مطلب وتصویری مخالف قوانین سایت دراین وبلاگ گنجانده شد که منجربه فیلترشدن می شدازمدیریت پارسی بلاگ خواهش منداست به بنده اطلاع دهند تا اصلاح نمایم) یادمان نرود که درصدبیشترروابط بین زن ومردبه مسایل عاطفی واحترام ودرک متقابل هم برمی گردد ومسایل جنسی حداکثریک سوم و کمتر ازنیازهای زوجین است وبس. پس همانقدرکه در مسایل جنسی باید مهارت پیداکنیم،برای رضایت واحساس خوشبختی کنارهم بایدمهارت ها وروش های ابراز احساسات وعواطف وروانشناسی خانواده وتربیت فرزندان ودوستی ورفاقت بین زن وشوهر راهم یادبگیریم که به نظرمن در اولویت قرار دارد.چراکه بدون عاشقی ومحبت وابراز عواطف غیرجنسی قادر به ارضای سایر نیازهای مان نخواهیم بودو خوشبختی در درک وارضای کامل همه ی این نیازهای عاطفی وجنسی وحتی کاری وخانوادگی به صورت متقابل وشناخت وظایف سه گانه ی: فردی ،عمومی ومشترک ،خواهدبود... ان اریدالاالاصلاح مااستطعت وماتوفیقی الا بالله واحدیکتا

استخاره با قرآن
استخاره

احساس ودیدگاهی از زفاف

نویسنده : واحدیکتا(احسان هاوری=سوران)



با رنگ ولعاب وبوی خدا  دادان به زندگی ، با هیچ اتفاق تلخی ، نا امید نمی شی ، از هیچ پیش آمدی نمی هراسی ، با غافلگیرشدن وسرزنش بقیه ، نمی بازی و اراده ت سست نمی شه واز تمجید وتعریف وتحسین دیگران ، مغرور نمی شی ..



اینجوری ، همیشه مطمئنی وخیالت آسوده س که یکی هرجاباشی ودر هر شرایطی هواتو داره که آفریدگار تموم آفرینشه وبر همه چیز دانا وتواناست وبخشنده ترین ومهربون ترینه ..
وقتی شب زفاف ، عروس وداماد تنها می شن با خدا ، قبل از هر گونه رابطه ای ، دوماد به همسرش خیر مقدم می گه به زندگیش وازش تشکر می کنه برای این فداکاری وهمراهی ، ودورکعت نماز می خونن با همدیگه و بعد به هم تکیه می دن در لباس دامادی وسفیدپوش عروس ، وپیشانی همدیگه رو می بوسن وبرای خیر وبرکت وجود هم ،خدارو شکر می کنن ودعا می کنن برای آرامش واحساس رضایت وناز همدیگه ، وزندگی مشترکشونو با نام ویاد وتوکل به خدای بزرگ شروع می کنن ، وهمدیگه رو در آغوش امن هم می پوشونن وبه هم امنیت وآرامش میدن ، در حقیقت روح خودشونو در شفایی ابدی وپناهی محکم وارد می کنن و وجودشونو در برابر هر گزند وآسیب وناپاکی بیمه  می کنن وبا ابراز گرایش ومیل شون به خدا ، برکت و ورضایت وآرامش رو به همدیگه هدیه می دن .



ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
زن ومردی که با هم دعا می کنن ، به این معنیه که همدیگه رو قبول دارن وبرای هم از تموم دنیا بیشتر ارزش قائلن .
هیچ کس وهیچ عاملی منفی ، دیگه قدرت آزردن اونا وآسیب زدن به رابطه وعشق  قلبی اونارو نداره وروحشون با حمایت خدای بزرگ ومهربون ، در آسمان ها پیوند می خوره وازش حمایت ومواظبت می شه.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


عروس خانم هام می تونن حال دومادو بگیرن واونو توی خماری بذارن
اما از شوخی گذشته خیلی با هم شوخی ومهربونی کنید
چون خدا از شوخی ودوستی زن وشوهر راضیه واونو موجب صمیمیت بین اونا می کنه .



 این روح بزرگ ولذت وخوشی ، با هیچ معیار بشری ودنیایی ،قابل سنجش وبا هیچ واژه ی بشری ، قابل شرح تمام نیست و پوشش ولباس انس وآرامشی ست که خدا بر قامت روح وجسم زن وشوهر می دوزه وفرشتگان مأمور این مهم هستند.
وقتی با دعا ویاد خدا ، این آرامش دادن به همدیگه وخودمون قبل از هر رابطه ی جنسی ،صورت می گیره ، نشون می شده که رابطه ی زناشویی ، چقد عزیز ومحترم وارزشمنده وپوششی میشه برای لطافت وقدرت بخشی ورضایت وارزشمندی وپر معنایی رابطه ی جنسی.



وفرزندی اگه تقدیر بشه ازین رابطه بوجود بیاد ، فرزندی خواهد بود که در حمایت یاد ونام پاک وپناه امن پروردگار قرار داده شده و نتیجه ی پیوندی حلال و زیباست ، که حامی اون خداست وزیر سرپرستی اونه. وجان زندگی در کالبد خاکی اش ، به عشق ، دمیده خواهد شد.
این معنویت ،برخلاف رابطه ی جنسی از نوع زنا ویا بدون یادخدا ، که با حسرت وغم ونارضایتی همراهه. رابطه ی جنسی رو به اوج می رسوونه و در حقیقت معنی رابطه رو معنوی و ارزشمند می کنه وبه زن وشوهر میگه که تنها رازدار هم تا این حد هستن که پوشش عیب وعار هم بشن و پنهان ترین اسرار همدیگه رو بدونن.


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
در واقع ازدواج با کسی همون جور که قبلا هم گفتم به این معنیه که اونو اینقد دوس داریم که ، اگه تقدیر باشه ، بخواهیم تنها از او فرزند(ان)ی یادگار از عشق داشته باشیم .
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ



انواع رقص ایرانی و غیر ایرانی و دونفره ی اسپانیایی و غربی وشرقی را یاد بگیرید

لذت این چنین رابطه ای ، مستمر وبسیار راضی کننده خواهد بود وتنها داروی مصرف شده برای این قدرت بخشی ، عشق به سرچشمه ی عشق و آفرینش وتکیه بر حامی حقیقی عشقه وبس.
عاشقان ، شیفتگان عشق اند ومحکومان عهد الستند ودر حکم زیبای بندگی ِ خدای بزرگ ومهربان.



عروس تون مال خودتونه نترسین از دستتون در نمی ره ، بغلش کنید وببریدش میون طبیعت



این عشق ، پوشش تمام شهوات حلال میشه وهوس هارو مدیریت وکنترل می کنه و زن وشوهر رو با حلال از حرام بی نیازمی کنه  وشهد عشق به جان تشنه ومشتاق شوریدگان وصال وقرب حق ، می نوشاند: شهدی که آب حیات جاویدان ، نام داره و از ظلمات رمزآلود هستی به کام مشتاقان ، خضر وش ، چکانیده می شه ..


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
زفاف نخستین شب یا روز وزمانیست که زن وشوهر ، اولین صمیمیانه ترین رابطه شون رو تجربه می کنن وعشق واحساس خاصشونو با هم سهیم می شن  که می شه تنها بر جسم وشهوت هم تمرکز داشته باشند وغرق حیوانیت شون باشن ویا با دیدی ژرف تر وبخردانه تر ، در پی کشف وشهود روح ولمس قلب واحساس صمیمی وحقیقی همدیگه وخودشون باشن ..
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


در اوایل رابطه ی زناشویی ، به دلیل چند بعدی بودن انسان ، که شهوات نیز یکی از ابعاد اونه ، شدت و حدت میل جنسی وگشنگی و نیاز های جنسی ، بسته به میزان صمیمیت و شرایط روحی زن وشوهر ، وجود داره که گاهی خستگی ها و دلتنگی ها رو با گشنگی ونیاز جنسی نباید یکی دانست و در حقیقت دل و احساس درونی زوجین باید دقت کرد!: گشنگی و حس نیاز جنسی اگر گذرا وکمتر از حس عاطفی و عارفانه وحمایتگر ومتعهدانه باشد ، در حقیقت حسی گذراست و سرزنش نمی شه ، اما اگر شب وروز  ِ زوجین ،به مسائل جنسی و تحریک شهوانی وحیوانی همدیگر صرف شود ، هرچند حلال است اما پسندیده نیست و از رشد عشق ِعاطفی وحقیقی بین زن وشوهر می کاهد !
"صمیمیت" با گفتگوی دوستانه وگذراندن وقت با همدیگر و بیرون رفتن و تفریح و دردودل با هم ، شکوفا می شود وبسته به اهداف و نوع شخصیت وباورهای شخصی ِافراد ، ونیز کفو بودن و سطح ومیزان تفاهم زوجین ،  به زمان کافی نیازمند است ودر طول زمان به دست می آید.
در عشقی واقعی که به مسیر صمیمیت رسیده باشد ، و زن وشوهر از آبشخور ایمان به خدا نوشیده باشند ، واهداف بزرگ و آینده ای روشن و ابدی ، مد نظر واقع شده باشد ، قبل از شهوت ونیازهای جنسی وشوریدگی جنسی ، شوریدگی عاطفی وعارفانه و حس حمایتگری وتعهد وپشتیبانی و صمیمیت و انس و دوستی وآرامش ، در اولویت ، و بسیار بیشتر از شهوات وغرایز حیوانی انسان ، متجلی می شوند.



ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
شوخی وبازی ومهربونی توو این شب ، که بخصوص برای عروس خانم  ، نه به دلیل جسمی ،بلکه به دلایل روانی (مثل ورود به خونه وشرایطی جدید ونیز فکر در مورد سایر مسوولیت ها وهمراهی با شخصی جدید در زندگی و هم به دلیل داشتن رابطه ای که هیچوقت قبلا تجربه نکرده )  ،خیلی مورد توجه ، بسیار لازمه ، وآرامش دادن به همدیگه ، وژرفا دادن به صمیمیت با هم ،می تونه به لذت ورضایت این پیوند وتحکیم با خاطره ای بسیار زیبا تا آخر عمر  تبدیل بشه .  پس اونو با آزردن همدیگه و خودخواهیامون خرابش نکنیم!
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


فقط مهربونی کنید ، وبدون عجله در خصوص صمیمیت جنسی وجسمی ، صبوری پیش بگیرید .. این شب می تونه ، با بنای خاطراتی قشنگ ، ریشه ی زندگی مشترک شما باشه در عشق  ..



می شه فقط "مو" رو دید ویا پیچش مو رو ، میشه صرفا  چشمای زیبارو دید یا زیبایی چشما رو ، می شه هیکل وتناسب اندام رو دید و یا زیبایی قلب رو لمس کرد ، میشه ..
پس شب زفاف رو هرگز به تفکرات ِ صرف ِجنسی ولذت بردن از جسم همدیگه ، به هدر ندید ، چون انسان ، برخلاف سایر حیوانات ، چند بعدی ست و بعد روانیش بیشتر از بعد جسمانیش نیاز به ناز و نوازش وآرامش واعتماد ومهربونی داره .
وبخصوص آقایون ، توو این شب و اوایل ازدواج ،موظفن که برای ساختن یک خاطره ی نیک ، ومحکم کردن بنای روانی خانم شون ، با کمال آرامش وبدون ندید بدید بازی ، با مدیریت وکنترل احساس شون ، به همسرشون این اطمینان رو بدن که آرامش روانی او براشون از صرفا تمتع جسمی شون مهم تر واولیتره .. ومطمئن باشن خانمی که این گذشت رو از شوهرش ببینیه بعدا بهترین رابطه رو بهش می بخشه وجبران می کنه چون خانم ها حافظه ی بلندمدتشون عالیه(لبخند).


خشونت بیش از حد ، موجب سردی همسر شما خواهد شد
به آرامی عروس تونو در آغوش بگیرید واز او به خاطر انتخاب شما به عنوان همسرش ، از صمیم دل وبا نیتی صادقانه وعاشقانه ، تشکر وقدردانی کنید وشفاها وزبانا این تشکر تونو ابراز کنید ودر عمل اونو به آرامی ، نوازش کنید وبدنشو از روی لباس لمس کنید وکم کم اگه خوشش اومد جلوتر بروید و از پرسیدن پشت سر هم سوالاتی مث این که " خوشت میاد؟ این جوری خوبه؟ لذت می بری؟؟ و .... بپرهیزید! این پرسش هارو به قبل یا بعد از رابطه ی جنسی موکول کنید وهنگامی که در حالت عشق ورزی جسمی نیستید ، از او بپرسید که چ کار وسخنی همسرتونو به وجد وشور میاره .. ووقت عمل فقط بگذارید چشم ها ودست وپاها وبدن وزبان تون رها باشه وکارشونو انجام بدهند!

هرگز یهویی و با خشونت لباس هارو از تن همسرتون در نیارید که یکسره برید سراغ رابطه ی جنسی تناسلی !
این عمل شاید به نظر شما ، به عنوان جنی مذکر ، قهارانه ومردانه بنماید ولی عروس شمارو آزار می دهد !
گاهی خوانده وشنیده ام که مردها از این که تن همسرشونو مثل کره ی زمین ، مرتعش می کنن ومیزان لذت و کیفیت سکس شونو با شدت ارتعاشات تن همسرشون ، برآورد می کنند ومی سنجد ، متعجب می شوم وهم خنده م می گیرد ، گویا این مردها شدت زلزله را می سنجند وروحیات همسرشونو نادیده می گیرند. البته که وقتی دررابطه ی جنسی ، تن خانمشون بلرزانند ، از توانمندی بالای مردانگی وذکوریت ایشون حکایت می کند ، اما اولویت برای خانم ها ، عشق خارج از رابطه ی سکسه و بعد در سکس ، نمود پیدا می کنه!
قرار نیست فقط در تخت وخواب با خانم مون عشق ورزی کنیم . چون احساس کالا بودن بهش دست می دهد گویا داریم در قبال پول با او رابطه برقرار می کنیم!!؟؟
خانم شما ، به احترام و دریافت احساس ارزش مندی ، نیاز داره تا دلش گرم بشه ..
قبل وحین وبعد از رابطه ی جنسی ، حتما به چشمان همسرتون نگاه کنید و عشق وسپاسگزاری تونو با زبان ِنگاه ونیز شفاها به او ابراز کنید!: بستن چشمان تون احساس بدی به همسرتون می ده و فک می کنه شما خودخواهید ودارین به خودتون وشریک جنسی دیگه ای فک می کنید!!؟؟
 زن ها بر خلاف مردها که از لمس و چشم ، تحریک می شوند ، از سر ودل گرم و آماده می شوند : باید عشق ما مردهارو در عمل ورفتار وگفتار ، در خارج از تخت و خواب ببینند وبعد در تخت خواب ، حافظه ی بلند مدت شان ، باعث می شه همسرمون گرم وصمیمی ترین سکس رو برای ما وخودش مهیا کنه!
یادمون باشه که بدن خانم ها ، مثل بدن ما آقایون ، بنا به دلایل فیزیولوژیک ، همیشه مساعد رابطه ی جنسی تا حد ارگاسم نیست و شاید زمانی اصلا نیاز نباشه حتما همسرمونو به ارگاسم برسونیم ونفسشو بگیریم وبدنشو مرتعش بفرماییم ، وهمین که اونو در آغوش بگیریم .

تمام مراحل عشق ورزی ما ، برای او به معنی رابطه ی جنسی و عشق ورزیه و خانم مون در عوض با عشق ورزی ودر اختیار قراردادن جسمش به ما وشریک کردن ما در عشق واحساس خاص روانیش ، برای ما ، تلافی می کند.
پیدا کردن این اوقات متفاوت وقلق های نیازمندی همسرمون ، به عهده ی ما مردها است! هرچند یافتن قلق های همسرمون(که مختص خود اونه ونه خانم های دیگه) ساه نیست و تکرار وتجربه می خواهد وهم با درک موقعیت وشرایط روانی وجسمانی همسرمون ، می تونیم به این قلق ها پی ببریم ، وهم ، با پرسیدن از خودش!
با نوازش ولمس ملایم وآرام ودر آغوش کشیدن عاشقانه ی همسرتون  ودر آوردن کم کم لباس های او و گفتن حرف های دلگرم کننده وعاشقانه ، محرک های حسی اونو به واکنش وادار می کنید در حالی که عروس تون لذت می بره و پیش شما احساس امنیت و آرامش می کنه وخودشو در اختیارتون قرار می ده ورها می شه..


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بین فتح عاشقانه و استیلای وحشیانه تفاوت بسیار است .
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
هیچ تعجیلی در رابطه ی جنسی شایسته نیست و این طی چندین شب وروز آینده کامل میشه ونه یهویی!!
اصلا شاید شب زفاف به دلایل مختلف خستگی و آرامش یافتن و .. هیچ رابطه ی جنسی صورت نگیره .. وقبل یا بعدش باشه .. و این شب ، فرصت خوبیه برای صمیمیت وآرامش دادن به همدیگه .
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


این دیدگاه بنده (واحید=احسان) بود .. هرکسی می تونه زیبایی های اندیشه ام رو به نفع خودش استفاده کنه و خودش نیز اندیشه های قشنگ برخاسته از تجارب و باورهاشو ، به دیدگاه های بنده ، اضافه کنه ..
از انتقادهای سازنده ، استقبال می کنم چون موجب بهبود ورشد زیبا وبهی اندیشه هایم خواهد شد ..


کلمات کلیدی: زفاف، شب زفاف، عروسی


نوشته شده توسط واحد یکتا(احسان).... تقدیم به دوست( ا.م.vahed 92/12/22:: 10:44 صبح     |     () نظر



ایشالا سر فرصت در این مورد هم مطالبی ارزنده ومفید ارائه می کنم ..




زنانگی واحساس زنانه تو همیشه حفظ کن : زن بودن تو روح افرینشه وباید پاک ولطیف بمونه



گاهی با رفتار وکردار وظاهر ونوع برخورد با نامحرم ، می تونیم غیر مستقیم به همسرمون بگیم دوسش داریم وتنها زن / مرد زندگی مونه وتموم احساس وعشق وهوس مون تنها مال اونه وبس ..  به قول چارلی چاپلین در سفارشش به دخترش جرالدین : "تن برهنه ی تو تنها مال کسیه که روح برهنه ش مال توئه"




با خدابودنتو هر مرد عاشق واهل دل وانسانی دوس داره وبیشتر شیفته ت می شه ،
این ارزش وزیبایی رو با دنیا عوض نکن !



کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط واحد یکتا(احسان).... تقدیم به دوست( ا.م.vahed 92/12/17:: 11:17 صبح     |     () نظر



ایمان مرد وبا خدابودنش به زنش تسکین واعتماد به نفس وآرامش وامنیت می ده ، همیشه با خدا باشید وگاهی طوری که همسرتون بشنوه باخدا مناجات کنید وچه بهتر با هم دعا کنید وبرای همدیگه !

مطالبی از220 عبارت از  کتاب "چگونه به زن زندگی ام بگویم  دوستت دارم" اثر دکتر نورمن رایت وچاپ سوم از انتشارات نسل نو اندیش سال1390 ،  را برای این فرصت ، انتخاب کرده ام . به امید مفید بودن"
"ways to say i love ou " by : h.norman wright


{برای التیام وشفای دردهای بشر و برای احساس ولذت قلبی ِ خوشبختی ، هیچ درمانی بهتر وموثرتر از ایمان به خدا وقران خواندن وشنیدن ودعا ومناجات با خدای آفریدگار ، وجود ندارد.}



 220 *  شید در کتاب "نامه هایی به کارن" می نویسد :

"ازدواج به معنای یافتن شخص مناسب نیست ، بلکه به معنای فردی مناسب بودن است.
آیا تو همان شوهری هستی که در اوایل ازدواجت دوست داشتی باشی؟ اگر نه ، هنوز هم امکان پذیر است که همان مرد باشی".

    170 * وقتی همسرت روز بدی داشته است ، بهترین کلماتی که می توانی به او بگویی این است : " من به تو ایمان دارم ، وخداوند نیز همینطور ، چ کاری می تونم برایت انجام بدم که احساس بهتری داشته باشی؟"
156 * زن وشوهری که دوست یکدیگه هستن ، تلاش نمی کنن که یکدیگه رو کنترل کنن یا بر هم تسلط پیدا کنن ..
به هوش ودرایت همسرت احترام بذاز . اغلب از او بپرس : نظرت چیه؟ یا بگو : بیا به روش تو امتحان کنیم!

70 * به همراه یکدیگر دعا کنید ، آیات الهی را مطالعه کنید ، یا به طور منظم عبارات خاصی را بخوانید.
مرد هر قدر به خدا نزدیک تر باشد ، ارتباط بهتری با همسرش خواهد داشت.{حضرت محمد - درود وسلام خدا براو وخاندان پاکش- فرموده : " ای گروه مردان! بهترین شما ، بهترین تان با همسرشه"}

181 * آیات الهی ، به ما می آموزند که از خداوند ، دیگران وبه ویژه همسرمان ، تشکر کنیم . در باره ی 3 روش که این اواخر از همسرت قدردانی کرده ای فکر کن!
184 * وقتی مسیر زندگی ات با مشکل روبه رو می شود صبور باش  وبه خداوند توکل کن!
{کسانی که وقتی بلایی به آن ها برسد می گویند ما از خداییم وبه سوی او برمی گردیم .. به راستی هرکس تقوای خداپیشه کند خدا برای او راه نجاتی قرار می دهد (از هر مشکلی) وهرکس برخدا توکل کند ، خداوند برای او کافی ست ..قران کریم}
189 * آیا احساس می کنی به دام افتاده ای ؟ وقتی هرکسی از تو توقعی دارد ونمی توانی همه  را برآورده سازی ، چرا با آرامش با شخصی که می دانی به حرفات گوش می دهد ، صحبت نمی کنی؟ به عنوان {بهترین} مثال با خداوند!{ووقتی بندگانم از تو(ای محمد) در باره ی من می پرسند ، بگو  من نزدیکم به ایشان وصدای مناجات شان را می شنوم وقتی منو صدا می کنند .قران کریم }
188 * دوست بودن با همسرت به این معناست که اورا در رسیدن به توانایی بالقوه اش تشویق کنی ونسبت به موفقیتش خوشحال باشی ، طوری که انگار از موفقیت خودت خوشحال می شوی. یکی از موفقیت های همسرت را در نظر بگیر وجشنی را همراه با دوستای صمیمی او به راه بینداز!



192 * آیا دوست داری اراده ی خداوند را در مورد زندگی مشترکت کشف کنی؟ : با خداوند همراه شو ، ببین او برای زندگی مشترکت چ می خواهد ومصمم باش که همان کار را انجام دهی!
193 * گفته ی ریچارد اکسلی را آویزه ی گوش کن که می گوید : اگر بخواهی منتظر شوی تا همه ی مشکلات حل شوند ، وبه همه ی پرسش ها پاسخ داده شود وبعد زندگی کنی ، هرگز قادر به انجام هیچ کاری در زندگی نخواهی بود . به خدا توکل کن وبا سرنوشت همگام شو.
194 * همواره یک سیستم اخطار دهنده ی اولیه داشته باش که با وسوسه هایت مقابله کنی وهر روز به همراه همسرت برای رفع وسوسه ها دعا کن.
198 * پاتریک مورلی می گوید : وقتی همسرت توانایی ومهارتی دارد آن را تایید کن اما هرگز برای استفاده از آن ، به او فشار نیاور : سرزنش کردن همسرت در حیطه ای که او به آن قوت وتوانایی دارد ، موجب کشتن حس جرأت او می شود.
200 * به یاد بیاور که عشق ، عمل {صرف } نیست ، بلکه روش زندگی ست. عشق به معنای ماندن در کنار همسرت در لحظات خوب وبد است.



201 * از افکار ونگرانی های همسرت در باره ی زندگی مشترک تان بپرس . بیاموز که زندگی را از دیدگاه او ببینی . شاید او به موضوع از دیدگاهی نگاه کند که تو نگاه نمی کنی.
205 * همسرت را ماساژ بده{نیشگونم بگیری دلت خنک بشه(لبخند) } ، موهایش را شانه بزن ، اورا به محل کارش برسان ، به او تلفن کن{نامه ویادداشت بنویس براش } وبگو : دوستت دارم" {کولش کن ، چشماشو ببوس وبگو چقد برات عزیزه ، براش ترانه وشعر از خودت بگو  و متون عاشقانه بخوان براش واگه صدایی داری ، براش بخون ، کتاب مشترکی با او بنویسید و با هم به پیاده روی بروید ، دستاشو توو دستات بگیر ، وبلاگ مشترک داشته باشید ، چند بار همسرتو در طول شبانه روزبغل کن ، به محل ها وپاتوق هایی بروید که خاطرات قشنگی با همدیگه دارید ، در سکوت به هم تکیه بدید وبه هم نگاه کنید با لبخند وخدارو به خاطر وجود هم سپساسگزار باشید  و .. }



{لیستی از تموم خوبی های کوچیک وبزرگ همسرت تهیه کن وبه شکل کتابی پر از نقاشی وتصویر در بیاور و در کنار آلبوم عکس های خانوادگی ومشترک وعروسی تون ویادداشت های خاطرات قشنگ تون با همدیگه ، بذار وهر چند وقت یک بار با همدیگه در خلوت تون اونارو مرور کنید وعشقتون رو ژرف تر ورابطه تونو صمیمی تر ومحکم تر کنید و بدونید خدا هم از این نوع عشق وزیبایی حمایت می کنه وبه احساس وزندگی وهمراهی تون برکت ورحمت شو می بخشه .}


68 * تنها اگر هر دوی شما تلاش کنید تا برای یکدیگر قابل درک باشید ، قادر به حفظ ارتباطی صمیمیانه خواهید بود. از همسرت سوالاتی بپرس ، مثال هایی بزن وکلمات وتوضیحاتی به کار ببر که او می تواند به راحتی با آن{ها} ارتباط برقرار کند.
146 * به روش هایی خاص همسرت را تشویق کن . زنی که می داند شوهرش از او حمایت می کند ، بیشتر به شوهرش اعتماد می کند وصادق تر می شود.
 166 * دوئایت اسمال می نویسد : مسیرهای باز به سوی خداوند ، به طور پیوسته وبه گونه ای تغییر ناپذیر ، به سوی یکدیگر نیز باز هستند ، زیرا انسان نمی تواند درونش از صمیم قلب به طرف خداوند باز باشد اما به سمت همسرش بسته.
2 * با همسرت رقابت نکن ، دوست او باش ، بهترین ها را برایش آرزو کن ومشتاق پیشرفت هایش باش ، به او افتخار کن!
3 * به توصیه ی پل تورنیه در کتاب ، شفای اشخاص ، توجه کن : اغلب به همراه هم دعا کنید ، وقتی زن وشوهر به همراه هم دعا کنند ،  نظم وهماهنگی واقعی به زندگی شان راه می یابد ، ومتوجه می شوند تفاوت در سلیقه ها ، به جای به خطر انداختن زندگی شان ، آن را غنی تر می کند.
12 * خیال پردازی در ازدواج خوب وسالم است ، اما تا وقتی ذهن شوهر ، با رویا وتصویر همسرش پر شده باشد : درباره ی همسرت خیال پردازی کن!
26 * برای درک افکار واحساسات همسرت تلاش کن . وقتی او احساس کند درک می شود ، دربیان عشق ومهربانی اش به تو ، احساس امنیت خواهد کرد.



38 * به همراه همسرت {هرروز} یک بار {از}آیات الهی را بخوان. بیاموز که با خالق هم صداشوی : "من تسلیم اراده ی تو هستم ، من کلامت را نادیده نخواهم گرفت."
46 * قبل از برقراری ارتباط عاطفی با همسرت ، ترانه ی مورد علاقه اش را زمزمه کن
53 * نیازهای اساسی زنان در ازدواج ، عبارتند از : محبت ، گفتگو ، صداقت ، حمایت مالی وتعهد خانوادگی ، آیا نیازهای اساسی همسرت را برطرف می کنی؟
55 * برای زنان ، محبت عاطفی قبل از محبت جسمانی ، می آید . همسرت محبت را دوست دارد ، حتی وقتی هیچ ربطی به ارتباط جنسی ندارد . اما محبت غیرجنسی ممکن است به ارتباط جنسی عالی وبی نظیری منجر شود.
59 * وقتی می خواهی تصمیم بگیری ، ابتدا از خدا کمک بخواه وسپس از همسرت نظرخواهی کن واطلاعات اورا جویا شو وبه یاد داشته باش که او ممکن است خیلی بهتر از تو بداند.
64 * انجام کارها همراه با همسرت ، بخشی از فرایند مشارکت عشق وعاشق ماندن است . نامه ای عاشقانه برای او بنویس ، صبحانه اش را به تختش ببر ودر انجام کارهای خانه با او همراه شو.

91 * همسرت را با ایجاد واحساس کنترل بر او ، تضعیف نکن. به یاد بیاور خداوند است که مالک ماست . او همسرت را برای آرامش تو قرار داده است. از همسرت بپرس دوست دارد به چه روشی که جدید ومتفاوت باشد به او توجه کنی ، سپس به آن چه می گوید ، عمل کن.
115 * وقتی زنی احساس نگرانی واضطراب می کند . بیشتر اوقات برای کسب آرامش به سوی شوهرش می رود. گوش شنوا ، آغوشی گرم وشانه ای مردانه به همسرت بده  وهیچ توصیه ای نکن ، مگر این که خودش خواهان آن باشد.
126 * مراقب باش که در حالت عصبانیت به همسرت چه می گویی ، آسیبی که از عبارات زشت وخشم آلود تو وارد می شود ، چ بسا بعد از این که تو فراموش کردی علت خشمت چ بوده ، دوام داشته باشد.
127 * فهرستی از نیازهایت تهیه کن و از خداوند بخواه به تو نشان دهد کدام ها مهم هستند.
133 *  "دوستی" میان زن وشوهر ، اولین رتبه را در کسب رضایت زناشویی دارد . صمیمیت ناشی از برقراری دوستی خوب میان زن وشوهر است.
خندیدن ، تفریح کردن ، صحبت کردن وهمکاری با هم ، زمینه ساز ایجاد دوستی وصمیمیت است.
154 * پاتریک مورلی توصیه می کند :  به جای تمرکز بر ضعف های همسرمان ، بیایید به خودمان ونعمت هایی که خداوند به ما داده است ، نگاه کنیم. . خداوند مارا می بخشد وبی شک شکست های ما را تحمل می کند. بیایید وقتی ضعیف هستیم ، ناکامی های یکدیگر را تحمل کنیم ویکدیگر را بسازیم.
155 * زن شاد وراضی ، شوهری دارد که او می پرسد : دوست داری امسال برای تعطیلات کجا برویم؟ چرا امروز از همسرت چنین سوالی نمی کنی؟




نوشته شده توسط واحد یکتا(احسان).... تقدیم به دوست( ا.م.vahed 92/12/16:: 11:36 صبح     |     () نظر



ثبت سفارش تایپ و ترجمه