سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، شخص لعنت کننده دشنام دهنده، طعنه زنِ به مؤمنان، بد زبانِ ناسزاگوی و گدایِ سِمِج را دشمنمی دارد . [امام باقر علیه السلام]
به دانش زندگی خوش آمدید Welcome to life knowledge
درباره



به دانش زندگی خوش آمدید    Welcome to life knowledge


واحد یکتا(احسان).... تقدیم به دوست( ا.م.vahed
این پایگاه براساس قوانین ونیازهای فطری انسان فعالیت می نمایدوهدف آن تربیت وپروش جسم وجان وارتقای آگاهی های زوج هایا کسانی است که قصدازدواج دارند -یادمان باشد 50درصدطلاق هابراثرنارضایتی جنسی می باشند-آموزش علمی روابط بین زن ومرد بی حیایی نیست -ازکاربران گرامی تقاضامی شودبراساس محدوده ی سنی وشرایط اجتماعی به مباحث موردنیاز مراجعه نمایند (ازآنجا که هیچ انسانی بی خطانیست اگر سهوا هرزمان که مطلب وتصویری مخالف قوانین سایت دراین وبلاگ گنجانده شد که منجربه فیلترشدن می شدازمدیریت پارسی بلاگ خواهش منداست به بنده اطلاع دهند تا اصلاح نمایم) یادمان نرود که درصدبیشترروابط بین زن ومردبه مسایل عاطفی واحترام ودرک متقابل هم برمی گردد ومسایل جنسی حداکثریک سوم و کمتر ازنیازهای زوجین است وبس. پس همانقدرکه در مسایل جنسی باید مهارت پیداکنیم،برای رضایت واحساس خوشبختی کنارهم بایدمهارت ها وروش های ابراز احساسات وعواطف وروانشناسی خانواده وتربیت فرزندان ودوستی ورفاقت بین زن وشوهر راهم یادبگیریم که به نظرمن در اولویت قرار دارد.چراکه بدون عاشقی ومحبت وابراز عواطف غیرجنسی قادر به ارضای سایر نیازهای مان نخواهیم بودو خوشبختی در درک وارضای کامل همه ی این نیازهای عاطفی وجنسی وحتی کاری وخانوادگی به صورت متقابل وشناخت وظایف سه گانه ی: فردی ،عمومی ومشترک ،خواهدبود... ان اریدالاالاصلاح مااستطعت وماتوفیقی الا بالله واحدیکتا

استخاره با قرآن
استخاره

نقش معنویت در سلامتی جسمی وروانی
 مترجم از انگلیسی به فارسی :
 واحد یکتا

مفهوم معنویت بر این دلالت می کندکه ما قادریم به همان خوبی دادن وبخشیدن ، بگیریم ودریافت کنیم. به این دلیل است که ما می توانیم عشق ،آرامش وشادکامی را دریافت کنیم.
ما از طریق تجربیات مان می توانیم آن احساسات را دریافت کنیم.
ما می توانیم آرامش را باهدیه دادن،بیان لغات دلگرم کننده ویا عفو وگذشت ،به دیگران بدهیم.
ما می توانیم عشق را با فعالیت های بی شمارفداکارانه ، با ملاحظه کردن نخست "دیگری" تقسیم کنیم.

معنویت می تواند با گوش دادن به درد دلی های یک دوست، قدم زدن با یک کودک  یا جا گذاشتن یک جعبه ی خوار وبار روی ایوان خانواده ای که شوهر جوان ، شغلش را از دست داده است ، آشکار کنیم.
معنویت می تواند با نشستن درکنار یک چمن زار،از روی مطالعه ی گل های وحشی ،دوستی باکسی که تنهاست وگوش دادن به یک قطعه ی موسیقی (سیمفونی) ارتقاء یابد.
از طریق بعد معنوی ،ما، به وابستگی های مان به اعضای دیگر خانواده ی بشری ،اهمیت ونیرو می بخشیم ، به این دلیل ، بعضی ،به آن ،خویشاوندی می گویند.
 ما برای رشدمعنوی دیگران ،برای کمک به اینکه سایرین لذت ،آرامش وشادکامی را به عنوان هدف در زندگی پیداکنند ،مسولیت داریم.
وقتی ما این کار را می کنیم ،پس ما پی می بریم که آن تجربه دوطرفه (متقابل) است.

اگرما معنویت دیگران را تقویت کنیم ، به همان خوبی،ما هم ،کمک وحمایت دریافت می کنیم.
دراین نیایج جهت دار جامعه ای که ما درآن زندگی می کنیم ،تشخیص مهم لازم است ایجاد شود : ما نیاز داریم تشخیص بدهیم که معنویت وسلامت روانی(معنوی) یک پروسه یا یک سفرهستند بدون یک نقطه ی پایان.
این یک روش زندگیست نه یک مجموعه ی تجویز شده از فعالیت ها،برای به انجام رساندن یک اساس هم زمان.
دستورالعمل استانداردی برای دنبال کردن معنویت ،موفقیت یا سلامتی معنوی ،شامل انتخاب های عمدی ساخته شده ی بیش از طول زندگی، وجود ندارند.

آن ها ، یک سری از تجربه هایی را که آرزوهای مارا در زندگی معین می کنند ومارا به احساس لذت،آرامش وعشق سوق می دهند،شامل می شوند.
چگونه چنین چیزهایی به عنوان یک احساس کنترل یا هدف عشق وامید،باعث سلامتی بهتر جسمی می شوند؟
افسردگی یا اضطراب به واسطه ی کمبود انتقال دهنده های عصبی همانند سروتونین(SEROTONIN)نورپی نفرین(NORPINEPHRINE ) 
GABA - یا دوپامین (DOPAMINE)   باعث بیماری یا دردبیشتر می شود وچگونه عملکرداین انتقال دهنده های عصبی، درد یا افسردگی را کاهش می دهد.

 به طور جالب توجهی در مطالعات دانشگاه لس آنجلس ایالت کالیفرنیا، یک احساس شخصی کنترل ،افزایش چشمگیر کارکرد سروتونین را، بیشتر شبیه یک ضد افسردگی ، نشان داده بود.
روابط عمیقا عاشقانه ومهربانانه وتجربه ی معنوی روشن ومشخص ،سطوح دوپامین را بالا می بردند.
همچنین مشخص کردن هدف باورشده ، می تواند سطوح نورپی نفرین مرکزی را بالا ببرد.
مراقبه می تواندکارکردGABA را بالا ببرد.

یک احساس عاشقانه وزیبا ، از خیلی از بیماری های مشترک همانند سردرد،روده ی تحریک پذیر(IRRITABLE BOWEL) یا درد مزمن جلوگیری می کند ویا درد آن ها را فرو می نشاند وتسکین می دهد.
بنابر این همه ی این ها می تواند تا اندازه ای توضیح بدهد که چگونه شخصی دردمند که  عاشق شده است ،در زمان هایی پی می برد که دردش بهبود یافته است.

ونیز توضیح می دهد که چگونه داشتن روابط عاشقانه می تواند حملات قلبی را کاهش دهد.

متخص قلب ،برونو کورتیس،می پرسد: چگونه سلامتی ،بدون معنویت امکان پذیر است؟! آیا می توان بدون جستجوی معنویت ،سلامتی را به وجود آورد؟
 
قدرت های معنوی به مراتب بهتر از همه ی چیزهای دیگرند: آن ها همه ی بشر را به تعالی می رسانند.
روان شناس بالینی با تجربه ،پائول پیرسال(PAUL PEARSALL) کسی که قسمت مشکلات بالینی زندگی روزانه رادر بخش روان پزشکی بیمارستان SINAI در دیترویت ،بنا نهاد ، زنی را یاد آوری می کند که سلامتی معنوی را با نمونه نشان داد :
" من هرگز آن خانم را فرامش نمی کنم وقتی می خندید، دستش رفت به سمت جلوی سرش تا موهایش را از جلوی چشمانش کناربزند ..
اعداد ارغوانی رنگی، روی مچش خالکوبی شده بودند. او به آن ها گفت که زمان مرگش علامت گزادی شده است. اما می گفت که آ?ن اعداد به طور عجیبی اورا محافظت می کنند وطی رنج کشیدنش ، زندگی اش را تجدید کرده اند..

او آسیب دیده بود .. به والدینش نگاه کرد .. او تقریبا تمام خویشاوندانش کشته شده بودند.
واو با رنج ومحنت وژولیدگی دراردوگاه زندانی ، بیشترین سال های جوانی اش را زندگی کرده بود.
در عوض او یکی از شادترین ومقاوم ترین زنانی بود که من تاحالا با او مواجه شده بودم.
پییرسال ،سلامتی ،نیرو وانعطافپذیری اورا به یک احساس عمیق قدرت معنوی نسبت می دهد: او شخصی بود که معنویت ، اورا برای یافتن معنی وهدف زندگی ،حتی در میان بحران ،قادر ساخته بود.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط واحد یکتا(احسان).... تقدیم به دوست( ا.م.vahed 90/4/14:: 6:52 عصر     |     () نظر



ثبت سفارش تایپ و ترجمه