سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدایا! . . . در دیده ام نور و در دینم بینش بنه . [امام صادق علیه السلام]
به دانش زندگی خوش آمدید Welcome to life knowledge
درباره



به دانش زندگی خوش آمدید    Welcome to life knowledge


واحد یکتا(احسان).... تقدیم به دوست( ا.م.vahed
این پایگاه براساس قوانین ونیازهای فطری انسان فعالیت می نمایدوهدف آن تربیت وپروش جسم وجان وارتقای آگاهی های زوج هایا کسانی است که قصدازدواج دارند -یادمان باشد 50درصدطلاق هابراثرنارضایتی جنسی می باشند-آموزش علمی روابط بین زن ومرد بی حیایی نیست -ازکاربران گرامی تقاضامی شودبراساس محدوده ی سنی وشرایط اجتماعی به مباحث موردنیاز مراجعه نمایند (ازآنجا که هیچ انسانی بی خطانیست اگر سهوا هرزمان که مطلب وتصویری مخالف قوانین سایت دراین وبلاگ گنجانده شد که منجربه فیلترشدن می شدازمدیریت پارسی بلاگ خواهش منداست به بنده اطلاع دهند تا اصلاح نمایم) یادمان نرود که درصدبیشترروابط بین زن ومردبه مسایل عاطفی واحترام ودرک متقابل هم برمی گردد ومسایل جنسی حداکثریک سوم و کمتر ازنیازهای زوجین است وبس. پس همانقدرکه در مسایل جنسی باید مهارت پیداکنیم،برای رضایت واحساس خوشبختی کنارهم بایدمهارت ها وروش های ابراز احساسات وعواطف وروانشناسی خانواده وتربیت فرزندان ودوستی ورفاقت بین زن وشوهر راهم یادبگیریم که به نظرمن در اولویت قرار دارد.چراکه بدون عاشقی ومحبت وابراز عواطف غیرجنسی قادر به ارضای سایر نیازهای مان نخواهیم بودو خوشبختی در درک وارضای کامل همه ی این نیازهای عاطفی وجنسی وحتی کاری وخانوادگی به صورت متقابل وشناخت وظایف سه گانه ی: فردی ،عمومی ومشترک ،خواهدبود... ان اریدالاالاصلاح مااستطعت وماتوفیقی الا بالله واحدیکتا

استخاره با قرآن
استخاره

نلسون ماندلا می گوید: "اگر با یک انسان به زبانی که آن را می فهمد سخن بگویید، سخن شما به مغزش راه خواهد یافت. اما اگر با انسانی به زبان مادری اش سخن بگویید، آن سخن به قلب او نفوذ خواهد کرد."

سوم اسفند1391 برابر با 22 فوریه ی 2013 ، روز جهانی زبان مادری بود. روزی که از سیزده سال پیش برای جلب توجه انسان ها به اهمیت حفظ تنوع زبانی در جهان، گرامی داشته می شود.

موضوع امسال، "آموزش به زبان مادری و آموزش همه جانبه" است. یونسکو، که هماهنگ کننده و برگزار کننده برنامه های این مناسبت است، همه کشورهای عضو خود را به استفاده از زبان مادری در آموزش تشویق کرده است. یونسکو آموزش به زبان مادری را یک حق برای همه کودکان دانسته است.
به باور یونسکو، آموزش به زبانی که کودکان آن را به خوبی درک می کنند، حق کودکان است تا بتوانند از آموزش با کیفیتی برخوردار شوند و از آن لذت ببرند. از سوی دیگر، آموزش به زبان مادری می تواند سبب کاهش تبعیض شود و به همه جانبه و جامع بودن آموزش کمک کند.
ایرینا بوکوا، دبیرکل یونسکو به مناسبت روز جهانی زبان مادری در سال 2012، پیامی منتشر کرده است. او در این پیام گفته که "زبان های مادری ما، هویت ما هستند. با نگهداری آن ها ما در واقع از خود محافظت می کنیم."

 

مردم جهان اکنون به نزدیک به 6 هزار زبان گوناگون سخن می گویند. گمان می رود تا پایان قرن بیست و یکم، نیمی از این زبان ها از بین برود. بر اساس اطلس یونسکو درباره زبان های در خطر نابودی جهان، 96 درصد این زبان ها، توسط چهار درصد از جمعیت جهان استفاده می شوند.
استفاده از زبان مادری در آموزش ابتدایی می تواند در مبارزه با بی سوادی موثر باشد. هدفی که با نام آموزش برای همه، می کوشد تا برخورداری از آموزش ابتدایی را برای همه کودکان و بزرگسالان تا سال 2015 امکان پذیر کند.
هر زبانی، فرهنگی را در دورن خود حمل می کند. گوشه هایی از این فرهنگ می تواند برای زندگی همه انسان ها مفید باشد. می تواند درسی از گذشتگان برای گسترش توسعه پایدار باشد.  بنابراین، حفاظت از تنوع زبانی در جهان، سبب گسترش فرهنگ صلح و تنوع فرهنگی می شود. دبیرکل یونسکو هم در پیام خود، تنوع فرهنگی را به اندازه تنوع زیستی در طبیعت مهم و تاثیر گذار دانسته است. او به ارتباط بین حفاظت از تنوع زبانی و گسترش توسعه پایدار در جهان اشاره کرده است.

 

مثلا توی ایران زبان ها وفرهنگ های مختلف هزاران ساله که با هم زندگی می کنند ودارای تاریخ و پیشینه وفرهنگ وآداب مشترک وخاص سرزمین ایران هستند.

یکسان سازی فرهنگ وزبان برای عموم مردم یک سرزمین در نظام آموزشی اصلا درست نیست وباید حتما بچه ها چند سال اول ابتدائی رو به  زبان مادری شون درس بخونن  وبعد به زبان ملی ورسمی کشور .. بیشتر ترک تحصیلی های ابتدائی به خاطر بیگانه وناشناس بودن وسخت بودن زبان ملی برای سایر مردم غیر فارسی زبانه ..
این که همه چی رو بخواهیم با زبان فارسی بخوانیم بونویسیم برای همه ، ونظام آموزش زبان های محلی ومنطقه ای سایر اقوام ایرانی اصیل ، وجود نداشته باشد ، موجب حس جدابودن اون اقوام ومردم از هسته ی مرکزی نظام کشوری میشود واین اصلا خوب نیست!

اما اگه به تموم زبان ها واقوام وفرهنگ های غنی مثل کردی عربی آذری و .. بها داده بشه مردم هرگز حس جدایی نخواهند کرد وخواهان جداشدن وتجزیه نخواهند بود.

بعضی ها ممکنه بگویند برای  رسمی شدن یک زبان باید آن زبان قدرت وکیفیت کافی رو داشته باشد ، ومن عرض می کنم الان 22 سال است که زبان کردی در دانشگاه های کردستان عراق مثل دانشگاه سلیمانیه تدریس میشه وکل دروس به این زبان است .. واتفاقا کردی بسیار غنی تر وتواناتراز زبان فارسی وحتی عربی است برای بیان احساسات وواژه های وسیع تری داره وساختار ادبی وقاعده ی بسیار قوی ای داره .. که این ادعای بنده رو زبان شناسان تایید می کنن ..

درمورد عربی که در سایر کشورهای عربی دانشگاه ها به همین زبان هستند ..

در مورد آذری وترکی در ترکیه و آذربایجان هم به آذری وترکی تدریس وآموزش وپرورش صورت می گیرد..

ودر مورد سایر زبان ها هم به همین شکل ..

زبان ها وفرهنگ ها در واقع گنجینه ومیراث گران بهای یک کشور و سرزمین هستند که باید ازشون پاسداری کرد ..

من به شخصه زبان کردی رو ستایش می کنم زبان فارسی رو هم ستایش می کنم زبان عربی رو هم ستایش می کنم زبان آذری رو هم ستایش می کنم بلوچی وهرزبانی که در این خاک وطن عزیزمون هزاران سال هستند  رو ستایش می کنم واونارو میراث سرزمینم می دونم ..

هیچ زبان وقوم وفرهنگ وملتی بر دیگری برتری نداره واین از عدالت خداست وما انسان ها به آپارتاید وفاشیسم وتبعیض نژادی روی میاریم وبعضی رو بر بعضی برتری می دیم .. در حالی که تنها برتری ،  برتری قلب ها نسبت به همدیگه س!

الان در کشور هند 22 زبان رسمی وجود دارد والبته من به تنهایی آموزش زبان مادری به کودکان رو در  دوره ی ابتدائی تایید نمی کنم وباید بعد از آموزش وشروع آموزش در واقع به زبان مادری برای ترغیب کودک به یادگیری ، حتما زبان رسمی واداری اون کشور رو یاد بگیرد ..

الان فارسی زبانان اولین  زبان شان زبان رسمیه ودومین زبان شان مثلا انگلیسیه ودر حالی که سایر مردم غیر فارسی زبان زبان دومی شان فارسیه وزبان سومین شان انگلیسی وسایر زبان های دیگر است.

تازه امروزه چیزی به نام فارسی در ایران خالص وجود ندارد وبسیار لغات عربی وفرانسوی و لاتین وارد این زبان اصیل ایرانی شده است وکردی وعربی وآذری بسیار اصیل تر مونده اند ..

اما من این هارو نگفتم تا یک زبان رو بر دیگری برتر بدونم ، من به برابری حقوقی هرزبانی با دیگری اعتقاد دارم ..

جدا از توجه به  ماده ی 15 قانون اساسی وحکم قانوی آزادی زبان ها برای آموزش وپروش فرزندان به زبان مادری شان ، خوشبختانه امروزه مردم کمی بیشتر به بلوغ فکری وسیاسی رسیده اند وتجربه ثابت کرده است که به اختلافات فرهنگی وزبانی دامن زدن وسرکوبی یک قوم وفرهنگ وزبان به ضرر همه ست وهرگز نفعی نخواهد داشت ونارضایتی به بار میاره ...

من شخصا به حفظ تمامیت ارضی ایران با تموم این مردم نازنین ونجیب ومهربون وعزیز از هر قوم ونژاد وزبان وگویش ولهجه وفرهنگ وفولکلورو پیشینه ای در هر سطحی ، اعتقاد دارم وتموم مردم کشورمو دوس دارم وحتی تموم دنیارو! ودوس ندارم یک سانتی مترم از کشور عزیزم از هم جدا بشه !

ممنونم ! این حرفای اخیر ، به ر نگ آبی ، اعتقاد بنده بود در خصوص موضوع مذکور
واحد یکتا


@UNESCO
International Mother Language Day: 21 February 2011

The International Mother Language Day (IMLD) was proclaimed by the General Conference of UNESCO in November 1999. It has been celebrated since 2000 to promote all the languages of the world. This Day represents an effective mobilization opportunity for linguistic diversity and multilingualism.

International Mother Language Day: 22 February 2013

منبع : http://www.unesco.org/new/en/


کلمات کلیدی: روزجهانی کودک


نوشته شده توسط واحد یکتا(احسان).... تقدیم به دوست( ا.م.vahed 91/12/2:: 8:0 صبح     |     () نظر
<      1   2      



ثبت سفارش تایپ و ترجمه