سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کسی که حکمتی را نشر داد، با آن یاد می شود [امام علی علیه السلام]
به دانش زندگی خوش آمدید Welcome to life knowledge
درباره



به دانش زندگی خوش آمدید    Welcome to life knowledge


واحد یکتا(احسان).... تقدیم به دوست( ا.م.vahed
این پایگاه براساس قوانین ونیازهای فطری انسان فعالیت می نمایدوهدف آن تربیت وپروش جسم وجان وارتقای آگاهی های زوج هایا کسانی است که قصدازدواج دارند -یادمان باشد 50درصدطلاق هابراثرنارضایتی جنسی می باشند-آموزش علمی روابط بین زن ومرد بی حیایی نیست -ازکاربران گرامی تقاضامی شودبراساس محدوده ی سنی وشرایط اجتماعی به مباحث موردنیاز مراجعه نمایند (ازآنجا که هیچ انسانی بی خطانیست اگر سهوا هرزمان که مطلب وتصویری مخالف قوانین سایت دراین وبلاگ گنجانده شد که منجربه فیلترشدن می شدازمدیریت پارسی بلاگ خواهش منداست به بنده اطلاع دهند تا اصلاح نمایم) یادمان نرود که درصدبیشترروابط بین زن ومردبه مسایل عاطفی واحترام ودرک متقابل هم برمی گردد ومسایل جنسی حداکثریک سوم و کمتر ازنیازهای زوجین است وبس. پس همانقدرکه در مسایل جنسی باید مهارت پیداکنیم،برای رضایت واحساس خوشبختی کنارهم بایدمهارت ها وروش های ابراز احساسات وعواطف وروانشناسی خانواده وتربیت فرزندان ودوستی ورفاقت بین زن وشوهر راهم یادبگیریم که به نظرمن در اولویت قرار دارد.چراکه بدون عاشقی ومحبت وابراز عواطف غیرجنسی قادر به ارضای سایر نیازهای مان نخواهیم بودو خوشبختی در درک وارضای کامل همه ی این نیازهای عاطفی وجنسی وحتی کاری وخانوادگی به صورت متقابل وشناخت وظایف سه گانه ی: فردی ،عمومی ومشترک ،خواهدبود... ان اریدالاالاصلاح مااستطعت وماتوفیقی الا بالله واحدیکتا

استخاره با قرآن
استخاره

در روزهای اول ازدواج همه چیز جنبه‌ی شادی و سر زندگی برای شما دارد، همه چیز خوب و عالی پیش می‌رود، خوشا به حالتان .. اما مواظب باشید چون این روابط نیز مانند یک جادو تا زمانی مدت دارد،  
 آسمان آبی است. پرنده‌ها آواز می‌خوانند و در روزهای اول ازدواج همه چیز جنبه‌ی شادی و سر زندگی برای شما دارد، هر روز خود را بیش از پیش عاشق و دل بسته‌ی همسر خود می‌شوید و در دل‌تان شکوفه‌های عشق رشد می‌کند. همه‌ چیز خوب و حتی عالی پیش می‌رود و در این جا به یک عشق وافر نائل شده‌اید، خوشا به حالتان .. اما مواظب باشید چون این روابط نیز مانند یک جادو تا زمانی مدت دارد، و بعد از آن مشکلات خود را نشان می‌دهند پس چه کنیم که این سحر را دوام زیادتری ببخشیم مثلا تا آخر عمر!! ده دشمن در روابط زناشویی و همسران وجود دارد که اگر از آنها پرهیز کنید زندگیتان مانند روز‌های اول ازدواجتان شیرین و لذت بخش خواهد بود، حال ما این ده دشمن را به اختصار برایتان توضیح می‌دهیم:
دشمن اول: بهترین دوستتان:
 خیلی از ما و بخصوص خانم‌ها عادت دارند که جزئی‌ترین مسائل زندگی‌شان را که کسی نباید بداند را به دوستانشان می‌گویند و این عادتتان ممکن است بعد از ازدواج شما با شخصی که او را دوست دارید و در کنار یکدیگر احساس خوشبختی می‌کنید، حسادت دوست شما را برانگیزد و کارها و صحبت‌هایی را برای از بین بردن این خوشبختی انجام دهد. او بسیاری از عادت‌های شما را می‌داند، با صحبت‌هایش به هر نحو می‌خواهد رابطه‌ی شما و همسرتان را به هم بریزد. اگر این عادت را داشته‌اید آن را ترک کنید دیگه بس است! حداقل بخاطر اینکه ازدواج کرده‌اید و زندگی جدیدی را دارید این عادت مهلک را ترک کنید. اجازه ندهید بیش از حد دوستانتان در روابطتان با همسرتان درگیر شوند. اجازه دخالت ندهید. اگر در سابق همه چیز حتی جزئی ترین روابط خود را با او در میان می‌گذاشتید؟ بس است . دیگر چیزی را برای او تعریف نکنید، فقط در حد صحبت‌های معمولی! همین قدر کافی است. هرگز به توصیه و راهکارهایی که دوستانتان در رابطه با مشکلاتی که برایتان پیش می‌آید گوش ندهید. دلیلی ندارد مشکلات خود را با کسی در میان بگذارید اگر فکر می‌کنید که مشکلاتتان به حدی رسیده است که نیازمند توصیه و راه حل هستید، پیش کسی بروید که تخصص این کار را دارد و شغلش این است نزد مشاوران بروید تا شما را راهنمایی کنند.
دشمن دوم: دوستان شوهرتان هستند:
چون معمولا آقایان عادت دارند که با چندین نفر دوست هستند و مثل خانم‌ها یک دوست صمیمی ندارند. در ابتدا بدون هیچ مشکلی با آنها رفت و آمد دارید اما این روابط در آینده دردسر خواهد شد پس بهتر است از همان اول ازدواج هم شما روابط خود را با دوستانتان کمتر کنید هم همسرتان. ما به شما توصیه نمی‌کنیم که همه‌ی روابط خود را قطع کنید و تارک دنیا شوید نه! اشتباه نکنید! ما می‌گوییم از حد ملاقات‌های که در دوران مجردی خود داشته‌اید بکاهید. زیرا اگر روابط کم باشد دیگر به صحبت‌هایی نمی‌رسید که باعث ناراحتی یکدیگر در جمع شوید.
دشمن سوم: مادر‌های دو طرف:
هر دو مادر فرزندان خود را دوست دارند چه مادر خانم چه مادر آقا. فرقی ندارد آنها با تمام وجود خود و از اعماق قلبشان فرزندان خود را مورد مهر و محبت قرار می‌دهند. اما کمی بعد ..
با مادران خود دوست باشید و احترام آنان را مانند سابق حفظ کنید اما اجازه ندهید که نظراتشان در زندگی شما وارد شود شما دیگر آنقدر از لحاظ فکری و ذهنی به استقلال رسیده‌اید که مسئولیت یک زندگی جدید را به عهده گرفته‌اید. در مواردی از مادران و بزرگترهای خود کمک و مشورت بگیرید اما نه در تمام موارد و این مشورت‌ها در حدی باشد که بدون اینکه فکر کنید با آنها صحبت کنید و طبق نظرات آنها پیش بروید.
دشمن چهارم: در گذشته بودن است:
به کارهایی که در گذشته انجام داده‌اید و یا می‌توانستید انجام دهید فکر نکنید. شما دیگر زندگی تازه‌ای را دارید فقط خود را وقف الان و زمان حاضر کنید نه گذشته و نه هیچ فکر دیگری که از گذشته بیاید. فقط الان برای شما لازم است خود را از زمان گذشته رها سازید.
دشمن پنجم: رژیم شما:
این موضوع صحیح است و کاملا منطقی است که خانم‌ها برای اینکه مورد پسند همسرشان باشند و او را هر چه بیشتر جذب خود کنند رژیم‌های لاغری می‌گیرند. این موارد همه خوب است ولی زمانی مشکل ساز می‌شود که غذا را برای ناهار یا شام همسرتان درست نمی‌کنید و به او مدام سوپ، و یا غذاهای آپ پز می‌دهید. بخاطر خودتان و برای اینکه رژیم دارید به او هم رژیم می‌دهید و حوصله‌ی اینکه برای او، و بخاطر یک نفر غذایی بپزید را ندارید، پس از همان غذای که خود می‌خورید به او هم می‌دهید. اما به یاد داشته باشید مردانتان هنگامی که از محیط کار به خانه باز می‌گردند، توقع یک غذای گرم و لذیذ را از شما دارند نه سبزیجات پخته، و غذاهای رژیمی و یا از این سبک غذاها.. و یا هنگامی که به رستوران می‌روید شما چیزی نمی‌خورید و یا از غذایی که همسرتان برای خودش سفارش داده و می‌خواهد برای شما هم از آن نوع سفارش دهد، امتتناع می‌ورزید. و باز هم به غذاهای رژیمی پناه می‌برید با این کارتان تو ذوق همسرتان می‌زنید و باعث می‌شوید که دیگر با شما به رستوران نرود و شخص دیگری را جایگزین شما بکند و کم کم از شما فاصله بگیرد. پس برای اینکه همسرتان را جذب خود کنید و استیل زیبایی داشته یاشید، رژیم بگیرید اما در حدش. افراط نورزید.
دشمن ششم: از ظاهر خود راضی باشید و هیچ گاه آنها را به زبان نیاورید :
مثلا نگویید: همیشه از حالت بینی خودم بدم می‌آمده، همیشه از فرم و حالت پاهام متنفر بوده‌ام و .. و جمله‌های از این سبک را نگویید. همه‌ی انسان‌ها در ظاهر خود دارای عیبی هستند هیچ کس زیبایی مطلق را ندارد. هرگز به دنبال عیب‌های خود نگردید، این کار اعتماد به نفس شما را به شدت کاهش می‌دهد. مثلا اگر بینی بزرگی دارید تا، کسی در مورد بینی صحبت می‌کند فکر می‌کنید می‌خواهند شما را مورد تمسخر قرار دهند و یااینکه این بحث باعث ناراحتی‌تان می‌شود و آن جا را ترک می‌کنید. همه‌ی این ناراحتی‌ها به علت حساسیت بالای شماست. پس هرگز عیب‌هایی را که می‌دانید دارید را به زبان نیاورید، تا باعث حساسیت همسرتان شود. قبل از ازدواج نیز شما همین طور بودید و او شما را همین طوری که بودید پذیرفت. عیب‌های خود را در چشم او زوم نکنید. عیب‌های که گفته نشود فراموش می‌شود این صحبت را بخاطر داشته باشید: عیب‌های که گفته نشود فراموش می‌شوند.
دشمن هفتم: همسر خود  را در بند و زندان قرار ندهید:
او هم مانند شما و هر انسان دیگری آزاد است و این حق طبیعی اوست که آزاد باشد و در روز کارهای دلخواهش را انجام دهد و یا به مکان‌های برود که دوست دارد. زیرا اگر مدام مراقب او باشید و دائم همسرتان را کنترل کنید، باعث می‌شوید او از شما دور شود چه خانم و چه آقا این موضوع در هر دو جنسیت وجود دارد. و باعث می‌شوید که او مخفیانه کارهایی را انجام دهد و یا به مکان‌های برود، بدون اینکه شما متوجه شوید پس همیشه سعی کنید با زن ویا شوهر خود رو راست و دوست باشید و او را در بند نکنید تا از روابط او آگاه شوید.
دشمن هشتم: حسادت‌های زنانه یا مردانه:
حسادت‌های بیشترین عامل جدایی در زندگی‌های به شمار می‌رود. مثلا اینکه چرا در مهمانی دیشب با آقای فلانی و یا خانم فلانی صحبت می‌کردی و با او آنقدر می‌خندیدی؟ و صحبت‌هایی از این سبک..!!
در زندگی مشترک مهم ترین عامل اعتماد و اطمینان داشتن به طرف مقابل است. اگر شوهر و یا خانم‌تان نیز با جنس مخالف خود در حال صحبت کردن باشد، از اعماق قلب خود می‌دانید و احساس می‌کنید که او جز شما هیچ کس دیگر را دوست ندارد، پس بخاطر اعتماد و اطمینانی که به او دارید، هرگز به شخصی که مقابل او قرار گرفته است حسادت نمی‌ورزید.
دشمن نهم: روابط جنسی میان همسران است:
برخی از خانم‌ها و یا آقایان چون تمایلی به روابط جنسی ندارند، از این کار دوری می‌کنند و باعث ناراحتی طرف مقابل خود می‌شوند. اما به یاد داشته باشید که بسیاری از مشکلات زن و شوهران از روابط جنسی نادرست آنها نشات می‌گیرد. پس در این مورد نیز یک بازنگری داشته باشید. خداوند برای اینکه زنان و مردان احساس نزدیکی بیشتری به یکدیگر داشته باشند و روابط خانواده‌ها قرص‌تر و استحکام بیشتری داشته باشد این نیاز را در هر انسانی قرار داده است پس به آفریده‌ی خود احترام بگذاریم و قانون‌های و کارهایی را که او برای مقرر داشته است را با رضایت کامل و خرسندی تمام انجام دهیم تا پروردگارمان نیز از ما راضی باشد.
دشمن دهم دشمن:
در مشکلات و ناراحتی‌هایمان به جایی می‌رسیم که دیگر حتی تمایلی برای دیدن یکدیگر نداریم و با چشم‌هایمان یکدیگر را می‌زنیم دعوا می‌کنیم و...
اما یادمان باشد که در روز اول نیز ما با همین چشم‌ها یکدیگر را دیدیم و در یک نگاه از یکدیگر خوشمان آمد، صحبت کردیم، ازدواج کردیم و با همین چشم‌ها بود که بارها به یکدیگر زل زدیم، چشم در چشم یکدیگر، به همسرمان ابراز علاقه کردیم و به او گفتیم که دوستش داریم. الان نیز همان چشم‌ها را داریم اما چرا از چشمانمان دیگر جملات عاشقانه نمی‌بارد؟؟ چرا دیگر با چشمانمان به دیگری نمی‌گوییم که دوستش داریم؟؟ اجازه ندهید آتش خشم و کینه و دشمنی با دیگری در حدی در روابطتان اوج گیرد که حتی با چشمان خود نیز این جملات را به همسر خود منتقل کنید. اگربرای اینکه دوباره از نو شروع کنید منتظر فرصتی دوباره هستید از همین امروز شروع کنید. با همسر خود به جایی بروید که او را برای اولین بار در آنجا دیدید، تا دوباره انرژی مثبت و عشق تازه‌ای دوباره در قلب هر دوی شما شروع به دمیدن کند و بعد از مدتی در تمام وجود شما پخش شود و سر تا پای شما را فرا گیرد مانند همان روزهای اول یکدیگر را دیدید و برای دیدن دیگری ثانیه شماری می‌کردید تا لحظه‌ی ملاقاتتان و دیدار فرا رسد و در آن لحظه از شوق عشق در پوست خود نمی‌گنجید و از بعد زمان ومکان خارج می‌شدید.

http://4zoj.blogfa.com/

http://4vesal.persianblog.ir/

http://jashn.mihanblog.com/

اگر تازه ازدواج کرده‌اید، از این خطاها بپرهیزید

 بعضی از همسران جوان آن چنان سرگرم جشن ازدواج می‌شوند که نمی‌دانند درگیر چه مسایلی شده‌اند. شما متاهل شده‌اید.  
خطاهای 10گانه همسران جوان
زوج‏های جوان شباهت زیادی به دانشجوهای سال اول دانشگاه دارند. آنها تازه مشغول یادگیری خم وچم زندگی مشترک‌اند. آگاهی از اشتباهات معمول در اوایل ازدواج می‏تواند کمک کند که مانع بروز آنها شویم. در پیچ و خم دل‌دادگی و حرف‌های نگفته جوانی، واقعیت‌های یک عمر زندگی در کنار یکدیگر و تجربه حوادث تلخ و شیرین و مهارت‌های لازم برای شناخت و تجزیه و تحلیل مشکلات زندگی فراموش می‌شود. یادآوری چند نکته به همه ما کمک می‌کند تا مسافتی دورتر از شروع زندگی مشترک و رویاپردازی‌های عاشقانه را مشاهده کنیم...

فکر نکردن به فردای ازدواج
بعضی از همسران جوان آن چنان سرگرم جشن ازدواج می‌شوند که نمی‌دانند درگیر چه مسایلی شده‌اند. شما متاهل شده‌اید. جشن ازدواج شاید سرگرم کننده باشد اما فقط یک روز است. اکنون شما ناچارید با یکدیگر زندگی کنید، با هم کنار بیایید و خانواده خودتان را تشکیل دهید. از برنامه‌های جشن و بازتاب آن، از تماشای فیلم عروسی تا تجدید خاطرات با دوستان لذت ببرید، اما تمام مدت، تصویر بزرگ‌تری را در ذهن داشته باشید.
تلاش برای عوض کردن خلقیات همسر
به احتمال قوی، شما به این دلیل با همسر خود ازدواج کرده‌اید که عاشقش بوده‌اید. اگر این طور باشد، هیچ دلیلی وجود ندارد که او را تغییر دهید. بدون شک، افراد بالغ به طرز چشم‌گیری تغییر نمی‌کنند. پس بهترین اطمینان شما این است که همسر خود را قبول کرده و او را به خاطر منحصر به فرد بودنش و تفاوت‌هایی که با دیگران دارد، دوست بدارید. تلاش برای عوض کردن همسرتان فقط احساسات او را جریحه‌دار کرده و زندگی مشترک شما را خراب می‌کند.
رابطه بد با خانواده همسر
اگر تا این لحظه به رابطه شما لطمه وارد شده، دست به هر کاری بزنید تا رابطه خود با خانواده همسرتان را بهبود ببخشید. اولین نفری باشید که صلح را برقرار می‌کند، زیرا هنگام دعوای شما با خانواده همسرتان، تنها کسی که آزرده خاطر می‌شود، همسرتان است که احساس می‌کند بین شما گیر افتاده است.
مشاجره به‌جای گفتگو
پرخاشگری و فریاد زدن و جیغ کشیدن در حل مشکل یا اختلاف نظرها به شما و همسرتان کمکی نمی‌کند. گفتگوی آرام و منطقی شما را به پیش خواهد برد. اگر هنگام مجادله با همسرتان، نتوانید خودتان را کنترل کنید، زندگی تان را به مخاطره می‌اندازید. پس هر کاری را که شامل این موارد است از استراحت در میانه بحث تا طلب کمک به وسیله روش‌های درمانی انجام دهید.
کوتاه بودن افق دید
هیچ‌کس دوست ندارد درباره مسایل سنگینی مثل کنترل مسایل مالی، راه‌های ممکن در صورت بچه‌دار نشدن، نحوه آمادگی برای اتفاقات پیش‌بینی نشده‌ای مثل مرگ، بحث کند. با این حال اکنون که متاهل شده‌اید، چاره‌ای جز صحبت درباره این موضوعات ندارید. ازدواج شما به این مسایل وابسته است. عاقل باشید و در مورد تمامی این مسایل با همسر خود صحبت کنید. در صورت لزوم با دیگران مشاوره داشته باشید اما این مسایل را نادیده نگیرید. زندگی، تنها تفریح و مهمانی و خوشی نیست. درخود توانایی پذیرش مشکلات بزرگ‌تر را داشته باشید.
دعواهای بیهوده
هر انسان متاهلی با همسر خود بر سر مسایلی بحث می‌کند، از باز گذاشتن سر خمیردندان تا آویزان کردن لباس روی دستگیره در که در نظر دیگران بی معنی است. بحث‌های خود را برای مسایل مهم‌تری نگه دارید. این دلخوری‌ها را به حال خود بگذارید. به راستی اگر تنها اشتباه همسر شما انداختن جوراب‌های کثیف روی زمین است، باید خودتان را خوش‌شانس بدانید.
حسادت
همسرتان شما را برای زندگی انتخاب کرده است. حسادت باعث اتلاف وقت شده و موجب اهانت به همسرتان می‌شود که تصور می‌کند شما به او اعتماد ندارید. اگر او همیشه قابل اعتماد بوده است، نباید با حسادت خود حتی برای او ایجاد مزاحمت کنید. این برای رابطه سم است.
زندگی کردن مانند مجردها
اکنون زمان آن رسیده که بزرگ شوید. گردش شبانه رفتن با دوستان، زمانی اشکال نداشت که شما مجرد بودید و هیچ کس در منزل منتظر شما نبود. به عنوان یک فرد متاهل، انجام بعضی کارها شایسته نیست. شما می‌دانید درست و غلط چیست. پس کار درست را انجام دهید.
غرور در زندگی مشترک
زن یا شوهری که بعد از هر مشاجره بر عذرخواهی اصرار دارد، همیشه برنده است و کسی که مهر و محبت همسر خود را انکار می‌کند، هیچ کار مفیدی برای زندگی مشترک‌شان انجام نمی‏دهد. او اجازه می‌دهد غرور و روش‌های حل مشکلات و عشق و علاقه او به همسرش راه پیدا کند و رابطه آنها به نتیجه برسد. باید ملایم‌تر باشید و راهی پیدا کنید که مسوولیت اعمال خود را به گردن بگیرید.

با هم نبودن
باید مانند یک گل از زندگی مشترک خود مراقبت کنید. گل، بدون آب، نور خورشید و مراقبت هرگز رشد نخواهد کرد. بنابراین، باید برنامه‌ریزی کنید تا مدت زمان بیشتری را در کنار همسر خود باشید.

گردآوری:گروه سبک زندگی سیمرغ

www.seemorgh.com/lifestyle

منبع:salamat.ir

جنبه عاطفی ازدواج برای زنان مهمتر است

جنبه عاطفی ازدواج برای زنان بیش از مردان تاثیر گذار است . به عقیده مشاوران خانواده از نظر زنان همسر به معنی امنیت , حمایت , قدرت و فرد صمیمی برای در میان گذاشتن احساسات و افکار است .به گزارش واحد مرکزی خبر از دید زن , شوهر کسی است که با او می توان هر آنچه را با دیگران حتی والدین و خواهر و برادر نمی توان تقسیم کرد در میان گذاشت و به معنی واقعی کلمه شریک شد. در عین حال شوهر کسی است که پدر فرزندان اوست پس نقش او در هماهنگ ساختن این نقش ها بسیار است.بیشتر این نقش ها برای زن از نقطه نظر احساسی حائز اهمیت است.اگر شوهر از این امر طبیعی آگاه نباشد و سعی نکند به همسرش اطمینان خاطر دهد که زندگی مشترک آنان در اولویت است مشکلا تی برای زن ایجاد خواهد شد. زن در افکار و روحیات خود دچار استرس و تنش شده و به تدریج به انواع بیماری های جسمی و روحی هر چند خفیف دچار می شود.وقتی او وابسته به شوهر باشد اما احساس راحتی و آرامش خاطر نکند از نظر امنیت به ویژه امنیت مالی نیز احساس ناامنی خواهد کرد.هر چقدر هم زن به والدین , خواهر و برادر و دوستان و آشنایان نزدیک باشد وقتی احساس کند شوهرش از نظر روحی نزدیک به او نیست احساساتی از قبیل خشم , تاسف و نارضایتی بر او مسلط شده و به روحیه او لطمه می زند. حتی اگر بسیاری از افراد به او احترام بگذارند از آنجا که وقتی همسرش دور و بر اوست احساس اعتماد به نفس بیشتری می کند درغیر این صورت این احساس دچار ضعف می شود و احساس می کند نیاز به تایید و تحسین را از جانب افراد دیگری دریافت کند که همین امر موجب بسیاری از دلسردی ها و دلزدگی ها از زندگی مشترک خواهد شد .



نوشته شده توسط واحد یکتا(احسان).... تقدیم به دوست( ا.م.vahed 88/7/10:: 12:38 عصر     |     () نظر

30.   توصیه می شود که مادر از زمانی که تصمیم به بارداری گرفت ، نباید از کنجد و فرآورده های آن استفاده کند .

31.   توصیه می شود که مادر از همان ماه های اول نرمش و ورزش و پیاده روی های مناسب را به آرامی انجام دهد .

32.   مادر بیشتر از غذاهای گیاهی استفاده کند و از غذاهای حیوانی به مقدار کم بهرمند شود .

33.   در دوران بارداری مادر بهتر است که از انواع میوه جات و سبزیجات فصل در برنامه غذائی خود استفاده نماید .

34.   مادر می تواند از غذاهائی مانند : مغز بادام خام و مغز گردو بمقدار کم و چند عدد خرما و مقداری پونه کوهی به جای مواد کلسیمی استفاده کند .

35.   مادر بهتر است ، از زمانی که روح در کالبد جنین دمیده می شود با او سخن بگوید و هر روز آیات رحمت الهی را تلاوت کند تا جنین او با کلام الهی آشنا گردد .

36.   مادر باید سعی کند که در مدت یک سالی که می خواهد کودک خود را بدنیا آورد ( 3 + 9 ) از نشاط و شادابی خاصی بر خوردار شود تا کودک زیبا و سالم و آرامی را بدنیا آورد .

37.   مادر بهتر است که در مدت یک سال همیشه با وضو باشد و با قرآن کریم مانوس شود .

38.   در ماه های آخر مادر بهتر است که مبادرت به مسافرت و همچنین در مجالسی که بگو مگو هست حاضر نشود .

39.   رعایت مسائل بهداشت روح و روان و جسم برای مادران باردار توصیه می شود .

40.   یک هفته مانده به زایمان ، توصیه می شود که مادر از کنجد و روغن آن بمقدار لازم استفاده نماید تا زایمان آسان و راحتی داشته باشد . منبع : انزلی بلاگ

موفق باشید : جمشید خدادادی 11/4/87



نوشته شده توسط واحد یکتا(احسان).... تقدیم به دوست( ا.م.vahed 88/7/10:: 12:37 عصر     |     () نظر

1.       در ابتدای ازدواج بهتر است که ، جلوگیری صورت نگیرد .

2.       جلوگیری موجب می شود که زوجین دچار استرس و اضطراب شدید شوند .

3.       این عامل موجب می شود که زن دچار اختلالات هورمونی شده ، سیستم بدنش دچار بی نظمی شود .

4.       زوجین باید 3 ماه قبل از تصمیم به فرزند دار شدن باید از برنامه منظمی پیروی کرده و زندگی خود را بر آن مبنا تنظیم کنند !

5.       ابتدا زوجین باید تصمیم بگیرند که اگر می خواهند دارای فرزندی سالم باشند باید از قوانین درست الهی پیروی کنند . برای محبت بین زن و شوهر آیه 74 سوره فرقان در قنوت نماز خوانده شود .

6.       زوجین از استرس و اضطراب و عصبی شدن جداً پرهیز کنند .

7.       زنی که قدرت کنترل اعصاب و روان خود را ندارد ، حق مادر شدن را ندارد ! زیرا هم به خود و هم به فرزند خود صدمه خواهد زد !

8.       زوجین بهتر است که از برنامه ای پیروی کنند و از غذاهای خاصی که خداوند سبحان در قرآن کریم بوضوح بیان کرده است ، استفاده نمایند . ( غذاهای گیاهی در کتاب ارمغان تندرستی از نگارنده ) .

9.       زوجین از مصرف غذاهای مضر و ممنوعه خود داری کنند . ( این نوع غذاها در سایت مشخص است ) .

10.   خداوند تبارک و تعالی غذای انسان را در قرآن کریم کاملاً بیان کرده است . سوره بقره آیه 22 .

11.   غذای اصلی انسان در قرآن مجید ، غذاهای گیاهی می باشد ! سوره عبس آیات 24 تا 32 .

12.   خداوند سبحان در قرآن کریم فقط به غذاهای گیاهی کرامت عنایت فرموده اند ! ( سوره شعرا آیه 7 ) .

13.   زوجین بهتر است که از 4 نوع مواد غذائی که خداوند سبحان در قرآن کریم بیان کرده است ، روزانه از آن ها استفاده نمایند . پروتین ها ، کربوهیدرات ها ، چربی ها و ویتامین ها . ( سوره عبس آیات 24 تا 32 ) .

14.   غذای انسان در قرآن از 4 مشخصه اصلی برخوردار می باشد .

15.   حلال ، حرام ، طیبات و خبائث !

16.   غذای انسان باید دارای 2 مشخصه اصلی باشد . حلال و طیب !

17.   غذاهای حلال و طیب موجب می گردد که فرزند صالح و پاک و دارای فطرت الهی گردد !

18.   مادر باید قبل از این که تصمیم به بارداری بگیرد بهتر است که مسائل گفته شده را بمرور در زندگی خود جاری کند تا فرزند سالمی را بدنیا آورد .

19.   مادر بهتر است که هر روز از 4 نوع مواد غذائی استفاده کند . پروتئین ها ، کربوهیدرات ها ، چربی ها و ویتامین ها بهرمند شود .

20.   جویدن غذا به نحو احسن ، حد اقل به تعداد دندان ها و بهتر است که 2 برابر تعداد دندان ها جویده شود .

21.   به مادران آینده توصیه می شود که 2 لقمه قبل از سیر شدن دست از غذا بردارند .

22.   توصیه می شود که شام را 3 ساعت قبل از خواب میل کنند و هنگام خواب ، اجابت مزاج کنند .

23.   در اتاقی بخوابید که دارای تهویه مطبوع باشد و مرتب هوای اتاق عوض شود .

24.   بعد از 3 ماه رعایت کردن ، تصمیم به فرزند دار شدن کنید .

25.   برای آداب همبستری بهتر است که فصل 17 کتاب 15 روز تا سلامتی را مطالعه کنید . ( از نگارنده ) .

26.   سعی کنید هنگام همبستری ، معده طرفین خالی باشد .

27.   سعی کنید هنگام همبستر شدن با یاد و نام خدا آغاز کنید وآیه 40 سوره ابراهیم و سوره آل عمران آیه 38 را  در قنوت نماز تلاوت کنید تا خداوند سبحان فرزند صالحی را به شما زوج عزیز عطا فرماید .

28.   با استفاده از غذاهای گیاهی معمولاً مادر دچار ویار نخواهد شد .

29.   هنگام ویار بهتر است که مادر از غذاهای بو دار استفاده نکند ، از شربت عسل با لیمو ترش تازه و یخ میل کند .

بقیه ی مطلب در پست بعدی


کلمات کلیدی: داشتن فرزندسالم


نوشته شده توسط واحد یکتا(احسان).... تقدیم به دوست( ا.م.vahed 88/7/10:: 12:35 عصر     |     () نظر

سایر مزایا

محافظت از دندان ها و جلوگیری از پوسیدگی

دکتر پیتر گوردن رئیس اتحادیه دندانپزشکان انگستان اظهار می دارد: "پس از غذا خوردن، دهان پر از مواد شیرین شده و بزاق دهان حالت اسیدی پیدا می کند، این امر باعث بوجود آمدن پلاک بر روی دندان ها می شود. بوسیدن یک فرایند پاک کننده طبیعی است که به حفظ سلامت دندان ها کمک می کند، جریان بزاق دهان را افزایش بخشیده، و درصد ایجاد پلاک بر روی دندان ها را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد." من خودم این سوال ر از دندانپزشکم پرسیدم، او در ابتدا قدری خجالت کشید، اما نهایتاً صحت گفته های مرا تایید کرد.

از بین بردن استرس

یک بوسه عاشقانه، بهترین روش برای ریلکس شدن و از بین بردن استرس محسوب می شود. مایکل کی مکناب، مشاور روانی معتقد است: "زمانیکه لب ها در حالت بوسیدن قرار می گیرند، تقریباً دهان حالت لبخند زدن را به خود می گیرد، و از آنجایی که احساسات و حرکات بدنی انسان با هم ارتباط نزدیکی دارند، تقریباً غیر ممکن است که یک نفر هم لبخند بزند و هم استرس داشته باشد. در عین حال باید به این نکته هم توجه داشت که تنفس در زمان بوسیدن عمیق تر می شود، عضلات چشم شل شده و در راحت ترین حالت خود قرار می گیرند. این امر بهترین تکنیک برای قطع ارتباط با دنیای پر هیاهوی بیرونی و ریلکس شدن است.

کاهش وزن

چه مدت می توانید این کار را انجام دهید؟ برای اینکه تنها نیم کیلو وزن کم کنید باید 3000 کالری بسوزانید، یعنی چیزی در حدود 30000دقیقه یا همان 500 ساعت. یک بوسه عمیق و طولانی به شدت متابولیسم بدن را افزایش می دهد و سبب می شود تا مواد قندی با سرعت بیشتری در بدن سوزانده شوند. میزان کالری مصرفی، به شدت بوسه بستگی دارد، اما به طور متوسط می توان گفت که در هر 10 دقیقه 10 کالری مصرف می شود.

تاخیر در فرایند پیری

این مورد یکی از مهم ترین مزایای بوسیدن به شمار می رود. بوسیدن به شما کمک میکند تا قدرت ماهیچه های فک و چانه همچنان حفظ شود، به همین دلیل میزان ایجاد چین و چروک در آنها پایین کاهش پیدا می کند.

ایجاد و افزایش تناسب اندام

خوب بهانه ای خوبی برای ورزش نکردن دستتان دادیم! در حین بوسیدن، قلب تند تر می تپد و ضربان آن افزایش پیدا می کند، در این زمان آدرنالین بیشتری آزاد شده و خون با سرعت بیشتری به تمام نقاط بدن پمپاژ می شود. می توان اظهار داشت که بوسیدن از جمله بهترین تمرین های قلبی – عروقی است.

تکلیفتان را با طرف مقابل روشن می کند

در حین بوسیدن می توانید نیازهای جنسی همسرتان را ارزیابی کنید و ببینید تمایلی به ادامه ارتباط دارد یا خیر. روانشناسان معتقدند که اولین بوسه این امکان را برای شما فراهم می آورد که ببینید آیا با طرف مقابل همخوانی دارید یا نه. به نظر می رسد که "بو" تاثیر به یاد ماندنی در ضمیرناخودآگاه انسان ها بر جای می گذارد، بنابراین با تجربه اولین بوسه می توانید تشخیص دهید که فریون شما با شخص مقابل هماهنگی دارد یا خیر و اگر اینچنین نبود در همان آغاز می توانید ارتباط خود را با او خاتمه بخشید.

افزایش اعتماد به نفس

البته اول مطمئن شوید که دندان هایتان ارتودنسی ندارند چون امکان آسیب رسیدن به دندان های خودتان و دهان طرف مقابل وجود دارد. به هر حال یک بوسه عاشقانه می تواند حس خوبی را در شما ایجاد کند. به صورت تئوری می توان این موضوع را اینچنین توضیح داد که در زمان بوسیدن، خوشحال هستید، و وقتی هم که خوشحال باشید احساس خوبی نسبت به خودتان پیدا خواهید کرد و این امر سبب افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس شما می شود.


کلمات کلیدی: بوسه وفواید بوسه


نوشته شده توسط واحد یکتا(احسان).... تقدیم به دوست( ا.م.vahed 88/7/10:: 12:33 عصر     |     () نظر

اگر چشم مدخل روح باشد، آنوقت میتوان گفت که لب هم
راهرو ذهن اسـت. مــا افکار خود را با یک لبخند انتقال می
دهیم، عشق را در کلمـات می گنجانیم و علایق خود را با
بوسه ابراز می نماییم. در یک بوسه مطالب عمیقی وجود
دارد که بیان آن ها فرای لغات و کلمات است.

نـویسنده کتاب "عشق و رابـطه جنسی"، دکتــر جان فری
مـعتقد است: "بوسیدن هنر است و نشان دهنده یک نوع
بیان فردی و کاملاً شخصی از عشق و محبت می باشد."

بوسه زمانی ایجاد می شود که زوجین برای اولین بار به هم نزدیک می شوند، پس کاملاً طبیعی است که دو طرف کمی مضطرب شده و عصبی شوند.

از یک منبع با نویسنده بی نام"کتاب بوسه ها" اینطور برداشت می شود که: "بوسه یک عمل کاملاً دو طرفه بوده؛ تا ندهید نمی توانید بگیرید و بالعکس."

در یک کتاب دیگر هم اینطور نوشته شده که زمانیکه احساس میکنید تمایل دارید تا همسرتان را ببوسید این کار را انجام دهید، لازم نیست حتماً صبر کنید تا او را بهتر بشناسید، او را ببوسید و به مرور زمان می توانید او را بهتر بشناسید. یکی از مواردی که زیبایی بوسه را چند برابر می کند این است که در همه ی زبان ها و مذاهب قابل درک می باشد.

پروفسور وان بیرنت رئیس بخش مردم شناسی دانشگاه تکزاز اظهار می دارد که: "اولین بوسه عاشقانه برمی گردد به 1500 سال قبل از میلاد مسیح در هند. پیش از این زمان هیچ مدرک دیگری دال بر وجود بوسه های عاشقانه وجود نداشت. کلیه این نتایج از روی لوح های گلی، نقاشی روی دیواره های غارها و یا نوشته های روی پوست حیوانات بدست آمده است.

بیرنت معتقد است که تماس نزدیک و فشار بینی ها به یکدیگر از همان 1500 سال قبل از میلاد مسیح مرسوم بوده است.

اما بوسه ای که امروزه به این شکل رواج پیدا کرده، برای اولین بار در میان رومی ها شهرت پیدا کرد. رومی ها در هنگام سلام کردن یکدیگر را می بوسیدند، انگشتر و حلقه ای که بر دست رهبران قومشان بوده را می بوسیدند و مجسمه های خدایان خود را نیز می بوسیدند و با این کار مطیع بودن و حس احترام خود را به طرف مقابل انتقال می دادند.

رومی ها به سرعت متوجه شدند که بوسه در شرایط مختلف می تواند معانی متفاوتی را در بر داشته باشد، به همین دلیل برای انواع بوسه ها، نام های مختلفی انتخاب کردند. به عنوان مثال اسکیولیم: بوسه از روی دوستی، باسیولیم: بوسه از روی احساس عشق و محبت،  و سویولیم: بوسه عمیق که این روزها به French Kiss مشهور شده است.

از آن به بعد بود که ادیان مختلف شروع به تحریم بوسه نموده و آنرا به عنوان یک گناه نابخشودنی اعلام کردند، اما به هر حال قدرت بوسه بیشتر بود و همچنان به قوت خود باقی مانده است.

اگر بخواهیم این پدیده را از نظر علمی ریشه یابی کنیم، می توانیم بگوییم که بوسیدن به طور طبیعی باعث می شود تا ذهن آکسی توسین بیشتری ترشح کند، این هورمون سبب می شود در هنگام بوسیدن احساس خوبی به ما دست بدهد و دانشمندان معتقدند که ماهیت وجودی انسان به گونه ای است که در صورت تجربه یک بوسه منتظر بوسه ی بعدی خواهد بود. زمانیکه در وضعیت بوسیدن قرار می گیرد، غدد موجود در داخل دهان و جداره لب ها ماده شیمیایی را ترشح می کنند که همین ماده سبب ایجاد تمایل فرد به ادامه بوسیدن می شود.

در تحقیقی که در سال 1997 در دانشگاه پرینستون انجام شد، محققان به این نتیجه دست پیدا کردند که مغز انسان دارای سلول های عصبی است که فرد را قادر می سازد تا در تاریکی لب های معشوقه اش را پیدا کند. تعجبی وجود ندارد که چرا بسیاری از زوج ها از بوسیدن یکدیگر در مکان های تاریک و کم نور لذب بیشتری می برند.

پزشکان و روانپزشکان آلمانی در پی پژوهش های گسترده خود در این باره به این نتیجه رسیده اند که افرادی که هر روز صبح قبل از ترک کردن خانه، همسر خود را میبوسند کمتر دچار بیماری می شوند.

همچنین افرادی که پس از بوسیدن خانه را ترک می کنند، کمتر احتمال وقوع تصادف دارند، 20 تا 30 درصد درآمد بیشتری نسبت به سایرین دارند و به طور متوسط 5 سال بیش از هم سن و سال های خود عمر می کنند. دکتر آرتور سازبو یکی از افرادی که در در این تحقیقات نقش فعالی داشته معتقد است یکی از دلایل اصلی موفقیت تعداد بسیار زیادی از افراد این است که روز خود را با یک نگرش مثبت و دلچسب شروع میکنند و چه چیز می تواند مانند یک بوسه در انسان یک نگرش مثبت ایجاد کند.

بنابراین اگر شما می خواهید خوشحال، سلامت، و موفق، بوده و عمر طولانی داشته باشید، باید کسی را که دوستش می دارید هر روز صبح، پیش از اینکه خانه را به قصد محل کار خود ترک کنید، ببوسید.

بقیه درپست بعدی


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط واحد یکتا(احسان).... تقدیم به دوست( ا.م.vahed 88/7/10:: 12:31 عصر     |     () نظر

وضعیت جنسی ما: مجموعه ای از توانایی ما در ارضاء امیال جنسی، انگیزش های شهوانی، راه ها، افکار، احساسات، بیانات کلامی و غیرکلامی با توانایی یا مهارت های جنسی ما میباشد. مثلاً اگر از نظر جنسی احساس گناه، آزردگی، درد، افسوس، دشمنی، بیصبری، استرس، اضطراب، خجالت، گیجی، و احساس الزم و اجبار میکنید، تردید دارید که بتوانید جنس مخالفتان را ارضا بکنید و ناخودآگاه فاصله ای بین خودتان و طبیعت جنسیتان به وجود می آید. این فاصله اندازی کوچک شمردن و تحقیر کردن انتظارات جنسی خودتان ناشی می شود و سعی می کنید با عباراتی مثل "خیلی از آدم های دیگر هم زندگی جنسی راضی کننده ای ندارند چه اشکالی ندارد" یا "کی به رابطه جنسی فکر می کند" یا "بیش از اندازه به رابطه جنسی اهمیت داده میشود، چیزهای مهمتر دیگری هم در رابطه وجود دارد" و از این قبیل، وضعیت "منفی" خودتان را توجیه کنید.

خیلی اوقات مشکلاتی مثل خجالت جنسی، کم بودن میل جنسی، کاهش انگیختگی جنسی، مشکل نعوظ، انزال زودرس، ناتوانی در ارگاسم شدن، و ناتوانی در تجربه وضعیت عالی جنسی یا خلاء جنسی، به وضعیت می رسید که همه فکر و ذکرتان رابطه جنسی می شود، همیشه در مورد آن حرف می زنید و هر اتفاقی را به آن ربط می دهید یا از نظر جنسی بسیار خشن، بی ملاحظه یا بی اعتنا می شوید. چون از روی یک وضعیت منفی (از لحاظ جنسی) عمل می کنید، افرادی را جذب میکنید که این درماندگی، احساس گناه، یا عدم جذابیت جنسی را به شما یادآور میشوند.

وضعیت روح ما: این مجموعه ای از احساس آرامش ما با خودمان، ارتباط و وابستگی ما به زندگی و جهان هستی، وضعیت شهودی طبیعی ما، دانستن ما، قدرت اراده ما، احساس ما، آتش درون ما، عمق شخصیت ما، توانایی زندگی کردن ما در لحظه حال، در آغوش کشیدن زندگی و اینها را تشکیل می دهد. نوسانات روح شما، نمود درونی ترین وجود شماست. نوسان روح شما افرادی را به خود جذب می کند که تعادلی را که از درون به آن رسیده اید را منعکس کنند. مثلاً اگر تعادل درونی نداشته باشید یا مرکز خود را، محل قدرت اراده خود را پیدا نکرده باشید، افرادی را به زندگی خود جذب میکنید که از یک انتهای هرج و مرج و آشفتگی به انتهای دیگر آن در نوسان هستند.

نوسانات روح ما همچنین تنها نوع نوسانی است که افرادی را جذب می کند که الزاماً انعکاسات نوسانات روح خود ما نیست اما این فرصت را در اختیار ما می گذارد که از نظر معنوی رشد کنیم. روح احساس می کند که پیوستگی یا برخی افراد می تواند امکانات تازه ای برای آزادانه جریان یافتن در عشق، حقیقت و سعادت را فراهم می آورد و به سمت آن انرژی کشیده می شود. این افراد و موقعیت ها ممکن است همیشه خوشایند نباشند اما ما به خاطر درس های معنوی که از آنها می گیریم، به سمت آنها کشیده می شویم. مثلاً اگر در دوره ای از زندگیتان باشید که به دنبال حقیقت وجودیتان باشید، (1) افراد دیگری که در جستجوی حقیقت وجودی خودشان هستند را جذب میکنید، (2) افرادی را که قبلاً در این مسیر بوده اند و آنچه را که به دنبالش هستید را دریافته اند، کسانی که میتوانند به شما کمک کرده و در این مسیر حمایتتان کنند، (3) سایر اوقات کسانی را به خود جذب می کنید که شما را از این مسیر پایین کشیده و به ورطه درد و رنج و آزردگی می کشانند.

وضعیت معنوی ما: وضعیت معنوی ما بر پایه عشق است. این نوسانات از قسمتی از ما سرچشمه می گیرند که عشق، لذت و صمیمیتی عمیق و بی انتهاست. و همه ما این ظرفیت درونی را داریم-- همه ما صرفنظر از اینکه از کجا آمده باشیم، به چه عقیده داشته باشیم و در گذشته چه کارهایی کرده و نکرده باشیم. اینها نوساناتی هستند که قدرت التیام بخشی، تجدید، جوان کردن، امنیت بخشی، الهام بخشی، قدرت بخشی و نزدیک تر کردن ما به صمیمیت، خلاء و حقیقت، الهیت و خدا  را دارند. مشکل خیلی از ما این است که آنقدر خود را درگیر مسائل ذهنی و احساسی می کنیم که از نوسان ما در این حیطه جلوگیری می کند.

وقتی عاشق می شوید، با آینه ای از نیازهای کنونی خود عاشق می شوید.

به طور کلی، همه روابط سالم حداقل به کمی نوسان تطابق جسمی، ذهنی، احساسی، روحی و معنوی نیاز دارد. مسئله مهمی که باید به یاد داشته باشید این است که ما می توانیم این نوسانات را یکدفعه یا در مراحل مختلف در رابطه دریافت کنیم. مهمتر اینکه اگر بخواهیم این به یک رابطه تبدیل شود، باید در هر دو طرف اتفاق بیفتد نه فقط برای یکی از آنها.

فرایند جذب کردن کسانیکه در فرکانس هایی که با فرکانس های شما جور است نوسان می کنند، در سراسر زندگی شما ادامه دارد. آسانترین راه برای اطمینان یافتن از اینکه فرد مورد نظرتان در فرکانسی مشابه شما از نظر جسمی، ذهنی، احساسی، روحی و معنوی نوسان می کند این است که به دنبال پیشرفت و رشد فردی باشید. خودتان را ملزم کنید که نوساناتی که عشق، لذت، شادی، صمیمیت جنسی، و تعهد برایتان به ارمغان می آورد و هر آنچه را که به زندگی شما مفهوم و هدف می دهد را دوبرابر کنید. در این شرایط وقتی کسی جلو می آید انعکاسی از خود شما خواهد بود و نوسانات شما نیز در اوج خود خواهد بود.

نشان دادن یک رابطه پراحساس و بامحبت و دوام یافتن صمیمیت و عشق آسانتر از آن است که تصور می کنید کنترل آن به دست خودتان است.


کلمات کلیدی: جنس مخالف


نوشته شده توسط واحد یکتا(احسان).... تقدیم به دوست( ا.م.vahed 88/7/10:: 12:30 عصر     |     () نظر

تا به حال پیش آمده دوستتان در مورد یک مرد یا زن فوق العاده جذاب تعریف کند و آنقدر مشتاق شوید این فرد را از نزدیک ببینید اما هیچ شانسی نداشته باشید؟

یا تا حالا پیش آمده آنقدر مجذوب یکنفر شوید اما هیچ وجه تشابهی با او نداشته باشید، و با اینکه از نظر جسمی به هیچ وجه از نوع شما نیست، اما به طرز باور نکردنی کششی بین خود و او احساس کنید؟ 

یا شاید هم با همسرتان یک رابطه بی احساس و از نظر جنسی کاملاً مرده داشته باشید و ناگهان آنقدر مجذوب او می شوید که حتی یک لحظه هم نمی توانید دست از او بکشید؟

کشش و جاذبه اول به شکل خردمندی جسم یا غریزه اولیه وارد بدن می شود که میتوان آنرا نوعی عمل شیمیایی دانست. چیزی که با عقلانیت امروزی قابل توجیه نیست—چیزیکه فرد به طور مبهمی احساس می کند اما نمی توند منشاء آن را تشخیص دهد. و همانطور که می دانید، در آن سطح کاملاً غیرشخصی است، میتواند هر کسی باشد. گاهی اوقات، این جاذبه را به کسی پیدا میکنیم که برای اولین بار او را می بینیم و گاهی اوقات این جاذبه با بیشتر شدن ارتباط و صمیمیتمان با یکنفر در ما ایجاد می شود. بعضی وقت ها هم این شور و اشتیاق را به کسی پیدا می کنیم اما وقتی با او حرف می زنیم، این حس به کلی از بین می رود.

وقتی کسی شوق شما را برمی انگیزد، به این خاطر است که نوساناتی که از آن فرد صادر می شود را دریافت می کنید. معمولاً افرادی که شبیه  ما باشند و با "نوسانات مثبت" ما جور باشند، باعث می شوند که احساس خوبی به هم پیدا کنیم. گذراندن وقت با آنها بسیار دلپذیر و خوشایند است و در کنارشان احساس راحتی و آسایش میکنیم. اما آندسته از افرادیکه با "نوسانات منفی" ما جور باشند، احساسی توام با ناراحتی به ما می دهند، ما را تحقیر کرده، از ما سوء استفاده می کنند، ما را نادیده می گیرند و یا با خشم و کینه توزی با ما رفتار می کنند. این افراد خیلی با ما بحث و جدل می کنند و ضعف ها و اشتباهات ما را خیلی زود می بینند و تشخیص می دهند. اما ما به سمتشان کشیده می شویم چون نوسانات انرژیشان مشابه ماست و به همین خاطر مجبور می شویم که متقابلاً به همان شکل عمل کنیم. و زمانیکه این نوسانات در اوج خود نباشد، برایمان سخت است که بفهمیم کدام رابطه مان مخرب است در کدام رابطه از ما سوء استفاده می شود، و کدام رابطه مان بادوام و مستحکم است.

طریقه کنش و واکنش ما در هر زمان "وضعیت" نامیده می شود.

وضعیت فیزیکی ما: به مجموعه حالت های جسمی و مسائل مربوط به ظاهر و بدن ما مربوط می شود: غذا، ورزش، آرایش، سیگار، مواد مخدر، رابطه جنسی و از این قبیل. بدن ما همچنین به صورت فیزیکی، عقاید ذهنی و زخم های روحی که در درون نگه می داریم (مثل عصبانیت، ترس، احساس گناه، خجالت و ...) را به عهده می گیرد. همه ما آدم هایی را دیده ایم که همیشه ابرو در هم می کشند، درحالیکه موقع بچگی اینطور نبوده اند، اما چیزی که الان می بینید نشاندهنده تصویر زشت دنیای درونی آنهاست. وضعیت ظاهری یا فیزیکی بدن خارجی ما، نوساناتی بیرون می فرستد که توسط آنهایی که با آن نوع ظاهر وفق دارند، دریافت می شود.

وضعیت ذهنی ما: مجموعه ای از افکار، عقاید، قضاوت ها، ارزش ها، رفتارها، اهداف، تصمیمات روزانه و ... می باشد. وقتی بزرگتر می شویم، تشخیص ناخودآگاه اینکه که هستیم، مفهوم زندگی، هدف هستی، رابطه ما با سایر موجودات، و محیط اطراف ما با تجربیات شخصی  و باید و نباید های فرهنگی ما شکل می گیرد. ما معمولاً کسانی را جذب می کنیم که با عقاید، افکار و رفتارهای ما جور باشند. افرادی را جذی میکنیم که طریقه فکر کردن ما، باورها و انتظارات ما را تصدیق کنند. مثلاً اگر باور داریم که همه مردها دوست ندارند صمیمیت احساسی برقرار کنند یا همه زنها علاقه ای به رابطه جنسی ندارند، زنان و مردانی که به سمت خود جذب میکنیم به اعتقادات و انتظارات ناخودآگاه ما واکنش میدهند. آنها هم تایید می کنند که همه مردها علاقه ای به برقراری صمیمیت عاطفی و احساسی ندارند و همه زنها رابطه جنسی دوست ندارند. یا اگر فکر می کنیم و باور داریم که استحقاق نوعی خاص از مردم را نداریم، جذب کسانی می شویم که به حسابمان نمی آورند، نادیده مان می گیرند یا ما را پس میزنند.

وضعیت احساسی ما: مجموعه ای از احساسات و عواطف گذشته و حال ماست. احساسات سرکوب شده تاثیر بسیار قوی تری دارند تا حرف هایی که بدون انرژی احساسی بر زبان آورده می شوند. اگر مثلاً در زمان کودکی عشق و محبت شما رد شده باشد، ممکن است ناخودآگاه از این بترسید که هیچوقت نتوانید در زندگی عضق واقعی را تجربه کنید. این نوسان نومیدی از نیاز یا فقدان عشق در زندگی را در زندگیتان ایجاد می کند. آنوقت کسانی را جذب می کنید که احساسات شما را برنگردانده و نشانه هایی از حسرت و میل به عشق نشان می دهند. شما برای هر نوع موقعیتی، نتیجه ای، و مردمی که روی همان طول موجی که طرد شدگی، ترحم به خود، افسردگی، ناراحتی، ناامیدی و حسرت بیشتر برایتان می آوردف نوسان میکنی.
                       بقیه در پست بعدی


کلمات کلیدی: جنس مخالف!


نوشته شده توسط واحد یکتا(احسان).... تقدیم به دوست( ا.م.vahed 88/7/10:: 12:27 عصر     |     () نظر
<      1   2   3   4      >



ثبت سفارش تایپ و ترجمه