سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تنهاترین تنهایی، همنشین بد است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
به دانش زندگی خوش آمدید Welcome to life knowledge
درباره



به دانش زندگی خوش آمدید    Welcome to life knowledge


واحد یکتا(احسان).... تقدیم به دوست( ا.م.vahed
این پایگاه براساس قوانین ونیازهای فطری انسان فعالیت می نمایدوهدف آن تربیت وپروش جسم وجان وارتقای آگاهی های زوج هایا کسانی است که قصدازدواج دارند -یادمان باشد 50درصدطلاق هابراثرنارضایتی جنسی می باشند-آموزش علمی روابط بین زن ومرد بی حیایی نیست -ازکاربران گرامی تقاضامی شودبراساس محدوده ی سنی وشرایط اجتماعی به مباحث موردنیاز مراجعه نمایند (ازآنجا که هیچ انسانی بی خطانیست اگر سهوا هرزمان که مطلب وتصویری مخالف قوانین سایت دراین وبلاگ گنجانده شد که منجربه فیلترشدن می شدازمدیریت پارسی بلاگ خواهش منداست به بنده اطلاع دهند تا اصلاح نمایم) یادمان نرود که درصدبیشترروابط بین زن ومردبه مسایل عاطفی واحترام ودرک متقابل هم برمی گردد ومسایل جنسی حداکثریک سوم و کمتر ازنیازهای زوجین است وبس. پس همانقدرکه در مسایل جنسی باید مهارت پیداکنیم،برای رضایت واحساس خوشبختی کنارهم بایدمهارت ها وروش های ابراز احساسات وعواطف وروانشناسی خانواده وتربیت فرزندان ودوستی ورفاقت بین زن وشوهر راهم یادبگیریم که به نظرمن در اولویت قرار دارد.چراکه بدون عاشقی ومحبت وابراز عواطف غیرجنسی قادر به ارضای سایر نیازهای مان نخواهیم بودو خوشبختی در درک وارضای کامل همه ی این نیازهای عاطفی وجنسی وحتی کاری وخانوادگی به صورت متقابل وشناخت وظایف سه گانه ی: فردی ،عمومی ومشترک ،خواهدبود... ان اریدالاالاصلاح مااستطعت وماتوفیقی الا بالله واحدیکتا

استخاره با قرآن
استخاره

تاریخ نشر: پنجشنبه 23 تیر 1390  | مشاهده : 7079  |  


ده دلیل خیانت زنان (آقایان حتما بخوانید)

خیانت، زیان‌آورترین عمل در یک ارتباط است که نه تنها منجر به صدمه‌های غیرقابل جبران به طرفین می‌شود، بلکه اعتماد و اطمینان کسی که مورد خیانت قرار گرفته شده را نیز نسبت به افراد دیگر از بین خواهد برد. به‌طور معمول نارضایتی از مسائل گوناگون در یک رابطه باعث خیانت می‌شود، ولی در کل هیچ عذری برای این عمل نکوهیده پذیرفته نیست و باید از آن دوری نمود.
خوشبختانه در جامعه‌ی ما به‌دلیل فرهنگ و آداب و رسوم غنی و اصیل ایرانی، تعداد زنانی که به شوهران خود خیانت می‌کنند، بسیار اندک است. در زیر برخی از دلائل خیانت زنان را می‌خوانید.
1ـ ماجراجوئی و حسادت:
به‌نظر می‌رسد پست‌ترین دلیل برای انجام خیانت، حس ماجراجوئی و برانگیخته شدن احساس‌ها بر اثر حسادت نسبت به شوهران زنان دیگر می‌باشد. این نوع انگیزه‌ها به طور معمول در زنانی که به نوعی دارای مشکل‌ها و کمبودهای روانی در زندگی می‌باشند، دیده شده و خوشبختانه دارای تعداد بسیار اندک است.

2ـ ارضاء نشدن جنسی:
مشکل برطرف نشدن نیاز جنسی هم از جمله مواردی است که گاهی توسل به پدیده‌ی نکوهیده‌ی خیانت را در برخی زنان موجب می‌شود. امروزه با پیشرفت علم پزشکی، بسیاری از مشکل‌ها و کمبودهای جنسی چه در مردان و چه در زنان به‌راحتی قابل درمان می‌باشد.

3ـ پول و وضعیت اقتصادی:
با کمال تأسف، برخی از زنان به‌دلیل این که شوهر آنها دارای وضعیت مالی خوبی نیست و به مقدار کافی به آنها پول پرداخت نمی‌کند، فقط و فقط به‌خاطر پول (و نه عشق) برآورده شدن نیازهای مادی خود، سمت دیگری کشیده می‌شوند که این بسیار جلوه‌ی زشت و ناپسندی دارد چرا که با کمی همدلی و تلاش می‌توان به‌راحتی به خواسته‌های معقول مادی زندگی دست یافت.

4ـ مورد غفلت واقع شدن:
او احساس می‌کند کسی که دوست داشت تمام وقت خو را با او بگذراند، اکنون بیشتر وقتش را در محل کار و با همکاران و دوستان خود صرف می‌کند، احسا تنهائی می‌کند چرا که هرگاه همسر خود را می‌طلبد با پاسخ منفی مواجه می‌شود، به‌خاطر آن‌چه که انجام داده، مورد تحسین قرار نمی‌گیرد، احساس کمبود می‌نماید چون شوهرش حتی انتظارهای کوچکش را هم برآورده نمی‌کند.

5 ـ عدم توجه و بی‌اهمیتی توسط شوهر:
تنها چیزی که می‌توان با اطمینان کامل بیان‌ کرد، این است که همه‌ی زنان، تشنه و عاشق تعریف و تمجید توسط شوهرشان هستند، به‌خصوص هنگامی‌که تغییری در آنها به‌وجود آید. اگر او موهای بلند و بلوند خود را کوتاه و تیره نموده و توسط شوهرش مورد توجه و تعریف قرار نگرفت. باید انتظار داشت فرد دیگری زحمت این کار را بکشد!

6ـ دیدگاه اشتباه:
برخی مردان متأسفانه به همسر خود فقط به‌عنوان یک ”شریک جنسی“ نگاه می‌کنند و از ارزش‌های دیگر زندگی مطلع نیستند که این امر موجب می‌شود به امور دیگر نپرداخته و مسیر اصلی زندگی را منحرف می‌سازند و در نتیجه سرشکستگی و پوچ‌گرائی را برای همسر خود به ارمغان خواهند آورد که این نیز فکر ”نادرست“ خیانت را در او برای جبران کمبودهای زندگیش و به‌دست آوردن آن‌چه که شوهرش از او دریغ نموده، تقویت خواهد کرد.

7 ـ تغییرهای شدید شخصیتی و رفتاری شوهر:
او دیگر مانند گذشته، مهربان و با محبت نیست، زود عصبانی می‌شود، به هر دلیل نزاع به راه می‌اندازد، کمتر صحبت می‌کند، بهانه‌جوئی می‌کند، ایراد می‌گیرد، به ظاهرش اهمیت نمی‌دهد، به همسرش اهمیت نمی‌دهد، دیگر از حرف‌های عاشقانه‌اش خبری نیست و همه‌چیز به یک‌باره تغییر کرده است.

8ـ ابراز علاقه‌ی بیشتر توسط دیگری:
اگر فیلم ”بی‌وفا“ را دیده باشید، متوجه خواهید شد که زنان به‌طور معمول وقتی مورد وسوسه و اغوای شخص دیگری قرار می‌گیرند، ممکن است دچار انحراف شوند، او پشیمان شود و دوباره برگردد اما به‌ چه قیمتی؟ آیا ارزش آن را دارد؟

9ـ خیانت شوهر:
اگرچه همه‌ی زنان برای انتقام‌جوئی از همسرشان به آنها خیانت نمی‌کنند، ولی بیشتر احساس می‌کنند حال که مورد خیانت قرار گرفته‌اند، آنها نیز مجاز به مقابله به مثل می‌باشند. برخی تصور می‌کنند باید طعم تلخ داروئی که به‌ آنها خورانده شده را به شوهرانشان بخورانند تا متوجه اشتباه خود و آن‌چه که بر سر همسرشان آمده، بشوند.

10 ـ فاسد اخلاقی
فساد اخلاقی و عدم داشتن پاکدامنی برخی از زنان باعث می‌شود این عمل ناپسند انجام گیرد.

- نتیجه
خیانت به هر صورتی‌که باشد و به هر دلیلی که انجام گرفته باشد، ناپسند و منفور است و تنها یک نتیجه در بر خواهد داشت: شرمندگی


پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز

 

 

 


کلمات کلیدی: صداقت، وفا، زنان، خیانت


نوشته شده توسط واحد یکتا(احسان).... تقدیم به دوست( ا.م.vahed 90/7/14:: 4:24 عصر     |     () نظر
تاریخ نشر: شنبه 26 شهریور 1390  | مشاهده : 3885  |  


راز سلامتی بیشتر زنان با این آزمایش

حقیقت کلیدی در این زمینه

از سال 1950 که این آزمایش به زنان آمریکایی معرفی شده است، به طور چشمگیری تعداد افرادی که در اثر سرطان گردن رحم از بین می‌روند، کاهش یافته است. آزمایش پاپ اسمیر ناهنجاری‌های گردن رحمی را- قبل از سرطانی شدن- مشخص می‌کند. این سرطان علائم آشکار کمی دارد. کارشناسان در مرکز سرطان دانشگاه تگزاس می‌گویند که زنان باید از 6 واقعیت کلیدی درباره آزمایش پاپ اسمیر آگاهی داشته باشند.

زمانی سرطان گردن رحم یکی از عوامل اصلی مرگ زنان آمریکایی بود
میزان مرگ زنان آمریکایی بر اثر سرطان گردن رحم، بین سالهای 1955 و 1992، 74 درصد کاهش یافت. جامعه سرطان آمریکا تخمین می‌زند که 3870 زن، سال گذشته بر اثر سرطان گردن رحم از دنیا رفتند، و این بیماری یک خطر بزرگ در کشورهای در حال توسعه می‌باشد، جایی که یا پاپ اسمیر در دسترس افراد نیست و یا از ارزش واقعی آن بی اطلاعند.
با فعالیت جنسی زیاد، نیاز به تست پاپ اسمیر نیز افزایش پیدا می‌کند
خطر ویروس HPV که سبب سرطان رحم می‌شود با افزایش فعالیت جنسی بیشتر خواهد شد. خانم‌هایی که روابط جنسی متفاوتی دارند- حتی با وجود استفاده از کاندوم- باید به طور مرتب تست پاپ اسمیر بدهند.

واکسن HPV نمی تواند جایگزین تست پاپ اسمیر شود
این واکسن می‌تواند به بدن در مقابله با سرطان گردن رحم کمک کند، اما نمی‌تواند فعالیت انواع HPV را متوقف کند، و همچنین نمی‌تواند از انتقال بیماری‌های مقاربتی جلوگیری کند.

برای آزمایش پاپ اسمیر آمادگی داشته باشید
یعنی نزدیکی نداشته باشید، دوش زنانه نگیرید، 48 ساعت قبل از این آزمایش از داروهای واژینالی، کف، کرم و ژل‌های اسپرم‌کش استفاده نکنید. و خانم‌هایی که روز آزمایش خونریزی قاعدگی بیش از حد معمولی دارند، باید زمان آن را به تاخیر بیاندازند.

سرطان گردن رحم سن خاصی را نمی شناسد
انجام این آزمایش به تمامی خانمهایی که فعالیت جنسی دارند حداقل سالی یک بار توصیه می گردد. اگر چه احتمال این سرطان بعد از 65 سالگی کم می‌باشد، اما زنان پیری که از لحاظ جنسی فعال هستند، و روابط جنسی متعددی دارند باید سالیانه این آزمایش را بدهند.

در بعضی جاها این تست قابل دسترس برای همه افراد می‌باشد
اگر چه هزینه این آزمایش برای افرادی که بیمه نیستند زیاد است، اما بعضی مراکز آن را به صورت رایگان ارائه می‌دهند تا برای همه قابل دسترس باشد.(مثلا در بعضی مراکز بهداشتی درمانی)
zibaei.ir

 

 

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط واحد یکتا(احسان).... تقدیم به دوست( ا.م.vahed 90/7/14:: 4:23 عصر     |     () نظر
تاریخ انتشار: شنبه 9 مهر 1390  | تعداد مشاهده : 4562  |  


5 کاری که باید در مقابل همسر خیانتکارتان انجام ندهید

شاید شما اخیرا متوجه شده اید که همسرتان به شما خیانت می کند. نمی دانید چکار باید بکنید. قبل از هر نوع تصمیم گیری ، فقط این مقاله را بخوانید که بدانید چه کارهایی را " نباید" انجام دهید.اغلب زنان در مقابل خیانت همسرشان واکنش موثر و مناسبی ندارند. آنها اجازه می دهند ترس ، عصبانیت ، شکست خوردگی شان ظاهر شود.اما ما به شما توصیه می کنیم قبل از هر کاری این مقاله را بخوانیدتا شرایط بدتر نشود:


1- او را از خانه بیرون نکنید یا خانه را ترک نکنید.

به جای اینکه زود از خانه بیرون بزنید بگذارید احساسات و ناراحتی تان فروکش کند. این بدترین کاری است که می توانید بکنید. الان باید بنشینید و رو در رو با او صحبت کنید و بفهمید چه اتفاقی افتاده است البته اگر هنوز با هم زندگی می کنید.اگر او را ترک کرده اید باید بفهمید اکنون چگونه زندگی می کند ، یک کارآگاه خصوصی استخدام کنید یا کسی که او را زیر نظر داشته باشد ، بنشینید و فکر کنید اگر او را ترک کنید چه اتفاقی می افتد. اگر با هم زندگی کنید چه؟بهترین حالت اینست که او را ترک نکنید و با هم دلیل این کار او را بفهمید.


2- در مورد احساساتتان با هر کسی صحبت نکنید.

خیلی طبیعی است که بخواهید در مورد مشکل خود با کسی دردو دل کنید. اما توجه داشته باشید که با چه کسی درد و دل می کنید. با کسی صحبت کنید که دوست نزدیک تان باشد یک یکی از افراد نزدیک خانواده. کسی که شما را درک کند ، با وی راحت باشید ، به شما دروغ نگوید ، درست و منطقی هدایت تان کند.ناراحتی و عصبانیت شما را کم کند. سعی کند مشکل شما را حل کند نه اینه به شدت آن بیفزاید.شما هم از شدت عصبانیت هر چیزی را به همسرتان نسبت ندهید.


3- خیانت او را نادیده نگیرید یا وانمود نکنید که اتفاقی نیفتاده است

نادیده گرفتن خطا یک اشتباه بزرگ است. بهتر از همه این است که به او بفهمانید که متوجه خیانت اش شده اید و دلیلش را از وی جویا شوید،اگر خیانت وی را نادیده بگیرید او را به ادامه کارش تشویق کرده اید. و مطمئن باشید در آینده خیانت های بیشتری مشاهده خواهید کرد و شاید حریم شما و همسرتان از بین برود و او خیانت را از شما پنهان هم نکند.


4- این سه واژه را در نظر بگیرید:"زیر یک سقف بودن" ، " یک برنامه"، و " هدف"

اکثر مشاوران خانواده بر این نظرند که شما باید همسرتان را متوجه کارش زشت خود کنید. اما با یک برنامه ؛زمان و مکان مناسبی برای صحبت در مورد آن پیدا کنید. بدون دعوا و جرو بحث؛دلایل منطقی خود را از خیانت های وی جمع آوری کنید ، تماس ها ، تاریخ دیدارهایشان ، عکس ها و .....اعتماد به نفس خود را از دست ندهید.


5- زمان و انرژی تان را برای شناختن و صحبت کردن با معشوق همسرتان هدر ندهید.

یکی از بدترین کارها اینست که بخواهید با معشوقه همسرتان رو در رو شوید و با وی صحبت کنید. این حق شماست که در مورد او چیزهایی بدانید ، اما او ارزش زمان و انرژی شما را ندارد. از همسرتان نیز در مورد او سئوال نکنید. سعی کنید در صحبت هایتان همواره نام او را میان نیاورید.به جای جنگیدن با هم سعی کنید به هم نزدیک شوید و دلیل خیانت او را بفهمید و اگر زندگی و همسرتان را هنوز دوست دارید مشکلات تان را حل کنید.

 

تهیه و ترجمه : گروه سلامت نیک صالحی

www.niksalehi.com/new

اختصاصی نیک صالحی

 

 

 



نوشته شده توسط واحد یکتا(احسان).... تقدیم به دوست( ا.م.vahed 90/7/14:: 4:21 عصر     |     () نظر
اریخ انتشار: سه شنبه 12 مهر 1390  | تعداد مشاهده : 3412  |  


90 درصد خیانت‌های زناشویی، زمینه جنسی دارند

البته ی بنده(واحدیکتا)معتقدم که زن ومرد باید برای خوشبختیس جدای از ارضای نیازهای مادی وجنسی ، دارای ریشه های عمیق وسالم دینی ودانش وتعهد اخلاقی وانسانی باشند تا به محض اولین وساده ترین مشکلات ونارضایتی ها به هم خیانت نکنند وخودشان را از گناه واشتباه تبرئه نکنند . از شوهرشان راضی نیستند آن را مطرح کنند یا اگر قابل حل نیست وآن ها قادر به تحمل نیستند طلاق بگیرند ودور خیانت رو برای همیشه خط بزنند واگر تابع قوانین الهی نیستند هرکجا می خواهند بروند وهر کاری می خواهند انجام بدهند ولی باید جوابگوی خودشان فزندان شان خانواده وجامعه شان وخدای آفریدگارشان باشند . در اسلم برای همه چیز راهی وجود داره ونیازی به خیانت نیست ..

مسایل جنسی از نیاز تا تابو

هرچند درسال‌های اخیر برنامه های اندکی در صدا و سیما به این مسایل اختصاص داده شده است اما همین برنامه‌ها هم با جبهه‌گیری،مواجه شده است.

به گزارش برنا، آموزش مسایل جنسی باید از سن یک و نیم‌سالگی آغاز شود. این را دکتر بهنام اوحدی روانپزشک و روان درمان‌گر مشکلات جنسی می‌گوید و معتقد است وضعیت آموزش مسایل جنسی در ایران خوب نیست و در حد صفر است.

نبود برنامه مدون آموزش مسایل زناشویی
با این که ایران از لحاظ بافت جمعیتی کشوری جوان به حساب می‌آید اما هنوز برنامه مدونی برای آموزش مسایل زناشویی و بهداشت جنشی وجود ندارد. هر چند که در سال‌های اخیر کارهای کمی صورت گرفته،اما به نظر می رسد نیاز مخاطب بیش از کارهای انجام شده است.

دکتر اوحدی درباره آموزش بهداشت جنسی به خبرنگار برنا گفت:هیچ برنامه مدونی و مستمری در ایران به عنوان آموزش مسایل جنسی در وزارت آموزش و پرورش،فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما وجود ندارد. هرچند درسال‌های اخیر برنامه های اندکی در صدا و سیما به این مسایل اختصاص داده شده اما همین برنامه‌ها هم با جبهه‌گیری مواجه شده است، کسانی که نمی‌دانند نبود این آموزش موجب چه فجایح و رخدادهایی می‌شود.

هنر زناشویی غریزی نیست
اوحدی در ادامه با اشاره به این که هنر زناشویی چیزی نیست که افراد به صورت غریزی به آن دست پیدا کنند گفت:برخی که خودشان به صورت غریزی، این هنر را دارند فکر می‌کنند دیگران هم همین طورند در حالی که این طور نیست و واقعیت این است که بسیاری از افراد نمی‌دانند باید در خانه و در جامعه چطور رفتار کنند!

این روان‌درمان‌گر مسایل زناشویی ادامه داد:آموزش زناشویی تنها مختص به اتاق خواب نیست؛ بلکه شامل این می‌شود که افراد بدانند چطور با هم برخورد کنند، چطور خرید بروند، رستوران بروند، چطور به هم احترام بگذارند و برخورد دوستانه‌ای داشته باشند.

اکثر مردان جامعه روش رفتار با جنس مخالف را نمی دانند
اوحدی با تاکید بر این که بسیاری از پسرهای جامعه شیوه ظریف و لطیف برخورد با یک خانم را نمی دانند و اصلا روحیات جنس مخالف را نمی‌شناسند افزود: همین مساله باعث می‌شود آمار رابطه‌های خارج زناشویی،بی وفایی و طلاق بالا برود و کانون خانه از هم بپاشد و وقتی این مشکل ایجاد شود، درست کردن آن بسیار دشوار است.

آموزش مسایل جنسی از 1 و نیم سالگی
وی در پاسخ به این پرسش که آموزش مسایل جنسی از چه سنی باید آغاز شود توضیح داد: آموزش مسایل جنسی از یک و نیم سالگی با جدا کردن اتاق خواب کودک از والدین و آشنایی کودک با نگاه و لمس بد شروع می‌شود. این آموزش تا سن پنج سالگی ادامه دارد اما در سنین مدرسه باید خیلی ملایم و ضمنی ادامه پیدا کند.

در سنین راهنمایی در پوشش احکام اسلامی به آن پرداخته می‌شود و دادن اطلاعات باید به صورتی باشد که به سمت لذت جنسی سوق داده نشود. آموزش درباره لذت جنسی را می‌توان تا دانشگاه به تعویق انداخت اما اینکه شروع آموزش مسایل جنسی در دانشگاه باشد درست نیست و خیلی دیر است.

مسایل جنسی عامل 90 درصد خیانت‌های زناشویی
اوحدی با تاکید بر این که آموزش مسایل جنسی می‌تواند نقش این فاکتور را در طلاق به زیر 10 درصد برساند ادامه داد: اگر بپذیریم 80درصد علت طلاق‌ها به مسایل جنسی برمی گردد، می توان گفت که مسایل جنسی عامل بیش از 90 درصد از خیانت‌های زناشویی است و بسیاری از طلاق غیررسمی و عاطفی است.

وی درپایان گفت: اگر آموزش مناسب باشد بیش از 90 درصد از افراد می‌توانند به سطوح بالاتری از آموزش جنسی دست پیدا کنند اما حدود 10 درصد افراد هم به دلیل پاره ای از مسایل آموزش پذیر نیستند. با این حال نمی‌توان با احتساب این‌که 10درصد افراد به اهداف آموزش نمی‌رسد برای 90 درصد باقی مانده کاری انجام نداد.

 

 

 


کلمات کلیدی: زناشویی، خیانت


نوشته شده توسط واحد یکتا(احسان).... تقدیم به دوست( ا.م.vahed 90/7/14:: 4:19 عصر     |     () نظر
تاریخ نشر: سه شنبه 5 مهر 1390  | مشاهده : 3985  | ارسال به دوستان


ده برتری جالب زنان بر مردان

زنان بهتر حرف می‌زنند

در یک مطالعه گسترده که در سال 2008 در 3 کالج و دانشگاه آمریکا در بین دانشجویانی از نژادها و رنگ پوست‌های مختلف انجام گرفت، مشخص شد که زنان در حین مطرح‌کردن جملات منظور خود را شفاف‌تر و درست‌تر بیان می‌کنند. درواقع وقتی تصاویری به نمایش درمی‌آمد شرکت‌کننده‌ها- چه زن‌ها و چه مردها- از طریق جملات زنان بهتر موضوع مرتبط با تصاویر را می‌فهمیدند. در واقع درک زنان از نمایش یک تصویر و سپس توضیح آن جامع‌تر، پرنکته‌تر و دقیق‌تر از مردان بود.


زنان سریع‌تر هستند

براساس مطالعات انجام شده، شاید در دوهای سرعت مردان از زنان پیش بیفتند، اما سرعت هماهنگی عملکرد بدن زن‌ها به‌طور متوسط از مردها بیشتر است. محققان در مطالعه‌ای که در دانشگاه‌های هاروارد و بریکام انجام گرفت، متوجه شدند که زنان به‌راحتی می‌توانند عملکرد میان مغز و اندام‌های خود را هماهنگ کرده و سریع‌تر برای انجام یک کار برنامه‌ریزی کنند. جالب است بدانید، در یک مطالعه گسترده هم مشخص شد که براساس ساعت فیزیولوژیک بدن،‌ عملکرد بدن زنان طی یک روز 6 دقیقه کوتاه‌تر از مردان است، درواقع بدن آن‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که در طول زمانی کمتر از روز تمام کارها را به پایان برساند.

زنان دانشگاه‌ها را فتح کرده‌اند

حالا تقریبا در تمام جهان، در رشته‌های دانشگاهی، چه در پذیرش و چه در فارغ‌التحصیلی، زنان موفق‌تر از مردان هستند. در سال تحصیلی 2009-2008 در آمریکا، 60درصد از سهمیه فوق‌لیسانس در تمامی رشته‌ها توسط زنان اشغال شده و برای اولین‌بار در طول تاریخ میزان زنان فارغ‌التحصیل در رشته دکترا از مردان بیشتر بود (51درصد به 49درصد) این نسبت در سال‌های بعد بیشتر هم خواهد شد و در تمامی مقاطع تحصیلی میزان دانشجویان زن از دانشجویان مرد بیشتر خواهد بود.


آن‌ها به سلامت فکر می‌کنند

زنان در کشورهای آمریکا و کانادا، براساس آمار موسسه‌های بهداشتی بسیار بیشتر از مردان به فکر سلامت خود هستند و به‌طور منظم به پزشکان مراجعه کرده و برای پیگیری بیماری‌های خود هم بیشتر و منظم‌تر به پزشک مراجعه می‌کنند.


زنان قوی‌تر هستند

مطالعه‌ای که در سال 2009 توسط پژوهشگران دانشگاه کل گپل انجام شده است نشان می‌دهد، در بدن زنان مکانیسم‌هایی وجود دارد که احتمال ابتلای آن‌ها به بیماری‌های عفونی را کاهش می‌دهد، در واقع می‌توان گفت که آن‌ها مکانیسم‌های تدافعی بهتری دارند. این مطالعات نشان داد، استروژن موجود در بدن زنان آنزیمی را که باعث برهم خوردن سیستم ایمنی بدن و ابتلا به عفونت می‌شود را غیرفعال می‌کند. احتمالا در آینده به مردان دچار مشکلات سیستم ایمنی و عفونت‌های مکرر درمان‌های حاوی استروژن تجویز شود.


تغذیه زنانه بهتر است

مطالعه‌ای که در 8 کشور اروپایی طی 3 سال انجام شده است نشان می‌دهد، درصد زیادی از کودکان حالا به‌طور منظم از غذاهای فست‌فود استفاده می‌کنند (بین 20تا 35 درصد از کودکان زیر 16سال در این کشورها حداقل 3بار در هفته غذاهای فست‌فود مصرف می‌کنند)، اما در میان بالغان میزان مصرف فست‌فود و گرایش به آن در میان دختران کمتر از پسران است. در واقع این مطالعه نشان داد، اطلاعات در مورد تغذیه سالم در زنان بیشتر است و آن‌ها الگوی تغذیه سالم‌تر و مناسب‌تری نسبت به آقایان دارند.


بیماری مردانه

هموفیلی بیماری است که در آن انعقاد خون دچار مشکل می‌شود. در این حالت اگر در نقطه‌ای از بدن خونریزی پیش بیاید خونریزی ادامه می‌یابد و حتی ممکن است به مرگ فرد بینجامد. این بیماری به دلیل وجود مشکلی در کروموزوم X رخ می‌دهد، در مردان که فقط یک کروموزوم X دارند این حالت بسیار شایع‌تر از زنان است که ‌2‌کروموزوم X دارند. درواقع نسبت شیوع این بیماری در مردان بیش از 30 برابر زنان است.


زنان‌ نیکوکارترهستند

مطالعه‌ای که سال 2010 انجام شد نشان داده که زنان نسبت به مردان با سطح درآمد مشابه خود بیشتر در کارهای خیرخواهانه و اعانه دادن شرکت می‌کنند و تمایل بیشتری به حضور در فعالیت‌های نیکوکاران و اقدامات عام‌المنفعه دارند.


زنان قلب سالم‌تر دارند

در کل زنان نسبت به مردان کمتر در معرض خطر مشکلات قلبی هستند تا قبل از سن یائسگی، این موضوع به‌خاطر اثرات محافظتی هورمون‌های زنانه است اما بعد از آن هم باز زنان کمتر از مردان هم‌سن خود در خطر هستند، چرا؟ چون بدن آن‌ها نسبت به عوامل مساعدکننده ابتلا به بیماری‌های قلبی مثل دیابت و سطح کلسترول خون، پاسخ بهتری می‌دهد. درضمن زنان پس از ابتلا به مشکلات قلبی شیوه زندگی سالم‌تری را در پیش می‌گیرند و سطح چربی خون و سطح قندخون آن‌ها نسبت به مردانی که شرایط مشابه دارند پایین‌تر و مناسب‌تر است. نکته مهم در مورد شرایط قلبی این است که طولانی‌ترین طول عمر پس از جراحی قلب هم مربوط به یک زن است. در سال 1924 سادی پوردی، دختر 17 ساله انگلیسی که مشکل قلبی مادرزادی داشت، تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفت. آن موقع پزشکان فکر می‌کردند که او از این عمل جراحی جان سالم به در نخواهد برد، ولی پوردی نه تنها زنده ماند که 80 سال پس از آن عمل جراحی هم عمر کرد تا نامش در کتاب رکوردهای گینس جاودانه شود.


صورت‌هایی که زودتر درمان می‌شوند

باید گفت که این اتفاقی است که می‌تواند باعث خوشحالی زنان شود، پس از اعمال جراحی صورت،‌ روند بهبود در زنان سریع‌تر از مردان است. البته این موضوع خاص عمل‌های جراحی زیبایی نیست و حتی در موارد مربوط به برداشتن توده سرطانی، مثلا سرطان پوست از روی صورت، دیده شده است که روند بهبود در صورت زنان سریع‌تر از مردان است. این یک دلیل علمی دارد. دکتر فیل هائک، مدیر انجمن ملی جراحان پلاستیک و ترمیمی آمریکا می‌گوید: «سلول‌های پوست و فولیکول‌های مو در مردان به خون بیشتری احتیاج دارند، طبیعی است که این باعث تاخیر در روند بهبود آن‌ها شود. صورت مردان نسبت به زنان عضلانی‌تر است و برای همین روند ترمیم در آن‌ها طولانی‌تر و مشکل‌تر است.

www.njavan.com


کلمات کلیدی: زنان، دختران


نوشته شده توسط واحد یکتا(احسان).... تقدیم به دوست( ا.م.vahed 90/7/14:: 4:16 عصر     |     () نظر
کد خبر : 33682 تاریخ ارسال : 4مهر1390 - 10:33
9 راه برای بیمه‌شدن در برابر طلاق

 
سلامت نیوز: آخرین باری که به علت اشتباهتان از همسرتان معذرت خواهی کرده اید، چه زمانی بوده است؟
  
زندگی زناشویی را نمی توان به طور کامل از طلاق بیمه کرد. مرز چیزهایی که به زندگی استحکام می بخشند با چیزهایی که زندگی زناشویی را به خطر می اندازند، گهگاه بسیار باریک است. در واقع زندگی نزدیک و صمیمانه می تواند خطرات بیشتری داشته باشد.

با روش های زیر می توانید تا حدودی زندگی زناشویی خود را بیمه کنید:

به یکدیگر دلگرمی بدهید

یکی از پایه های یک رابطه عمیق، دلگرمی است که زوجین به یکدیگر انتقال می دهند. آنچه در دلگرمی وجود دارد، امنیت روانی است. امنیتی که از نظر روانشاسان، بنیادهای روابط عمیق، مانند رابطه با پدر و مادر را زنده می کند.

در این زمان هر دو طرف برای مشکلات مختلف احساس تکیه گاه می کنند، در واقع اگر تا پیش از این وقتی دچار مشکل می شدند به پدر و مادر خود تکیه می کردند، امروز به همسری مهربان تکیه می کنند. زوج هایی که به یکدیگر دلگرمی می دهند، یکی از پایه ای ترین اصول روابط عمیق و صمیمی را رعایت می کنند.

با یکدیگر راحت و صادقانه و با احترام ارتباط برقرار کنید

روابط زناشویی را به روابط مختلف و متفاوت تقسیم کنید. یعنی انواع رابطه را با همسرتان تجربه کنید. در موقعیت هایی برای همسرتان دوست باشید، در موقعیت هایی کاملاً جدی باشید، در موقعیت هایی دلگرمی بدهید و در موقعیت هایی بر مشکلات و ضعف ها تمرکز کنید، گاهی یک همسر باشید و گاهی یک همکار.
 
احساسات و افکار خود را با کمال میل و راحت بیان کنید. در بعضی از مواقع لازم است گفتگوها را به تعویق بیاندازید.

با اختلافات کنار بیایید

اختلاف با زندگی زناشویی عجین است. در ازدواج های سالم، زن و شوهرها با اختلافات، برخورد اثر بخشی دارند و اختلافات را خوب اداره می کنند. مهارت های حل مسئله، یادگرفتنی هستند و هر زن و شوهری می تواند آن را یاد بگیرد.

جرات به خرج بدهید و ناقص بودن خود را بپذیرید

آخرین باری که به علت اشتباهتان از همسرتان معذرت خواهی کرده اید، چه زمانی بوده است؟ وقتی در مواقع حساس و به علت اشتباهات و به جای جر و بحث عذر خواهی می کنید، تجربه ای را به همسرتان هدیه می کنید که تا پیش از این نکرده اید.

وقتی به علت اشتباهات، شجاعانه معذرت می خواهید، دیوار کمال طلبی های کاذب، تسلط و قدرت طلبی های بیمارگون را فرو می ریزید و با یک معذرت خواهی ساده، راه را برای صمیمیتی بیش از پیش آماده می کنید.

از یکدیگر کاملاً حمایت کنید

بسیاری از زن و شوهر ها در موارد بسیاری با هم اختلاف دارند و یا دیدگاه و نقطه نظر متفاوتی دارند اما همیشه احساس تکیه گاه بودن، پذیرش بدون قید شرط و حمایت را به همسرشان انتقال می دهند. احساس حمایت شدن یعنی با همه مشکلات و اختلافات باز هم همه چیز روبراه است.

وقتی را برای خوشگذرانی هفتگی کنار بگذارید

برای خوشحال کردن هم برنامه داشته باشید و زمانی را به عنوان یک زن و شوهر برای هم اختصاص دهید؛ زمانی که مداخله گرهایی مانند فامیل، دوستان، کار و حتی بچه ها مزاحم آن نباشند.

روی مشترکات تمرکز کنید و به تفاوت ها احترام بگذارید

وقتی آرزوها و علایق مشترکتان را در نظر می گیرید، می توانید از آنها به عنوان راهی برای نزدیک شدن به یکدیگر، صحبت کردن و خوش بودن استفاده کنید. از سویی به تفاوت ها احترام بگذارید و سعی کنید به زندگی شخصی همسرتان لطمه نزنید. احساس فردیت لازمه هر رابطه پویا و بلند مدت است.

خودتان را بپذیرید

خودپذیری یعنی احترام به خود، خواسته ها، حقوق و در کل احترام و جدیت در زندگی. افرادی که خودپذیری بیشتری دارند، در پذیرش دیگران تواناترند. خودپذیری متقابل، موجب رشد و کمال شما و رابطه تان می شود.

انتظارات واقع بینانه ای داشته باشید

در جامعه تصورات غیرواقع بینانه و رمانتیکی در باره ازدواج و روابط زناشویی وجود دارد. سعی کنید، انتظارات خود را تعدیل کنید و بر خواسته ها و آرزوهای غیرواقع بینانه ای که رابطه شما را تحت تاثیر قرار می دهد شناخت پیدا کنید.

 روز به روز نهادهای اجتماعی از وظایف خانواده می کاهد اما هنوز هیچ نهادی نتوانسته است دو نیاز انسان را برآورده کند، آن دو نیاز، عشق و تعهد است.

منبع : سلامت نیوز


کلمات کلیدی: طلاق، عشق، ازدواج، زن ومرد


نوشته شده توسط واحد یکتا(احسان).... تقدیم به دوست( ا.م.vahed 90/7/14:: 3:57 عصر     |     () نظر

یک جایی خونده م که زن وشوهری که بدنی سالم دارند اگه 50سال هم با هم فقط روابط زناشویی بدون هیچ پوشش وکاندمی داشته باشند ،به هیچ بیماری مقاربتی دچار نمی شوند .. مقاله ی پایین رو از سایت سلامت نیوز می اورم خدمت عزیزتون به امید استفاده ی مفید ..

کد خبر : 33629 تاریخ ارسال : 3مهر1390 - 14:38

آلودگی 40 درصد مبتلایان جدید ایدز از طریق روابط جنسی/ مادران آلوده بیشتر شده‌اند



 
سلامت نیوز: رئیس مرکز تحقیقات ایدز گفت: 99 درصد بیماران جدیدی که در تهران در بیمارستان امام به بنده مراجعه میکنند از طریق روابط جسنی به ویروس ایدز مبتلا شده‌اند اما میزان کشوری ابتلای جنسی ایدز حدود 40 درصد است در عین حال تعداد زنان باردار مبتلا به این ویروس نیز در حال افزایش است.

مینو محرز، عضو کمیته کشوری کنترل ایدز در گفت و گو با فارس،افزود: آمارهای جدید شیوع ایدز در کشور نشان می‌دهد که موج سوم ایدز یعنی شیوع جنسی آن در کشور شروع شده و ما هر سال شاهد افزایش میزان افرادی که از این طریق به این بیماری مبتلا شده‌اند هستیم.

 وی ادامه داد: آمارهای رسمی نشان می‌دهد که حدود 30 درصد از مبتلایان جدید از طریق روابط جنسی به این ویروس آ‌لوده شده‌اند زیرا 21 درصد از مبتلایان جدید به طور رسمی این مسئله را اعلام کرده‌اند و 10 درصد دیگر که نیز که علت ابتلا را نگفته‌اند احتمالاً روابط جنسی عامل انتقال ویروس در بین آنها بوده است ضمن اینکه شواهد نشان می‌دهد تعداد زنان بارداری که از همسرانشان این ویروس را گرفته‌اند به طور نگران کننده‌ای در حال افزایش است.

محرز گفت: آمار رسمی وزارت بهداشت نشان می‌دهد که 23 هزار و 125 فرد آلوده به ویروس ایدز در کشور تاکنون شناسایی شده‌اند اما آمار تخمینی بر اساس فرمول‌های بین‌المللی تعداد واقعی مبتلایان را بین 80 هزار تا 120 هزار نفر نشان می‌دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که چند درصد مبتلایان جدید از طریق روابط جنسی آلوده شده‌اند توضیح داد: اگر بخواهم بیمارانی که در تهران در بیمارستان امام و مطب به بنده مراجعه می کنند که تعدادشان کم هم نیست را معیار قرار دهم باید بگویم 99 درصد مبتلایان جدید از طریق جنسی مبتلا شده‌اند و معتادان تزریقی آلوده‌ای که شناسایی می‌شوند نیز اکثراً در گذشته آلوده شده‌اند و اکنون که ترک کرده‌اند بیماری ‌آنها شناسایی می‌شود.

عضو کمیته کشوری مبارزه با ایدز اضافه کرد: اما اگر بخواهیم کل کشور را در نظر بگیریم حدود 40 درصد از مبتلایان جدید ویروس ایدز از طریق روابط جنسی آلوده شده‌اند و هنوز در کل کشور اعتیاد تزریقی رقم بالایی دارد.
 
وی افزود: اما موضوع نگران کننده جدید افزایش تعداد زنانی است که این ویروس را از شوهرانشان گرفته‌اند برخی از آ‌نان حتی بعد از اینکه از شوهر معتادشان طلاق گرفته‌اند به ‌این موضوع پی می‌برند بسیاری از آ‌نان نیز بعد از بارداری متوجه این مسئله می‌شوند که البته اگر برای نجات نوزاد زود اقدام شود می‌توان از بروز بیماری ایدز در نوزاد پیشگیری کرد.

وی گفت: با توجه به امکان پیشگیری از عفونت ایدز در بین نوزادان UNAIDS از کشورها خواسته است بروز موارد ابتلا به این بیماری در نوزادان را با اقدامات پشگیرانه و تشخیصی و درمانی زودهنگام به صفر برسانند اما متأسفانه در کشور ما شاهد افزایش این موارد هستیم.

محرز درباره علت افزایش ابتلای جنسی ایدز در کشور نیز گفت: مهمترین علت، پایین بودن آگاهی جوانان و نوجوانانی است که به علت غلیان هیجانات دست به روابط جنسی غیر ایمن با شریک جنسی می‌زنند و در آن زمان حتی اگر به عواقت این کار نیز آگاه باشند،مسائل ایمنی از جمله استفاده از کاندوم را رعایت نمی‌کنند.

وی گفت: کشورهای غربی یه این دلیل توانستند شیوع جنسی ایدز را کنترل کنند که به طور کاملاً شفاف و بی پرده مسائل را برای مردم بازگو کردند و آگاهی جامعه و جوانانشان را بالابردند در صورتی که در کشور ما صبحت کردن شفاف در این مورد سخت است. اطلاع رسانی مداوم و مستمر نیز وجود ندارد و اگر این وضعیت ادامه یابد آینده بسیار نگران کننده‌ای در انتظار ماست.

منبع : سلامت نیوز



نوشته شده توسط واحد یکتا(احسان).... تقدیم به دوست( ا.م.vahed 90/7/14:: 3:55 عصر     |     () نظر
<      1   2   3   4      >



ثبت سفارش تایپ و ترجمه